İran’ın Yeni Füzelerinin Teknolojik Özellikleri

 

İran savunma sanayi uzmanları, füze sistemlerini geliştirerek ülke savunması güçünü arttırdılar. Nitekim yapılan yenilikler uyarınca, füzelerin tahrip güçü ve kat ettiği mesafe arttırılıp, senkronize ve seri atış süresi azaltılmıştır. İranlı uzmanlar bu füzelere 1400 küçük bomba içeren yeni başlıklar geliştirip monte etmiş bulunuyorlar. Şahap füzelerinin bu başlıkları askeri hedef üzerine geniş çaplı bir bomba yağdırıyor ve düşmanın askeri tesisatını, askeri güçlerini, donanmalarını, garnizonlarını ve yığınaklarını imha ediyor.

 

 

Uzmanların belirttiklerine göre, bu başlıkların imha çapı ve nokta vuruşu tamamen ayarlanabilecek niteliktedir. Şahap füzelerinin menzili 2000 km dir ve hedeflere tam isabet güçüne sahiptir. İran füzelerinin elektronik savaş aygıtları ve komuta-kontrol sistemi “tamamen” İranlı bilgin ve uzmanlarca geliştirilip dizayn edilmiştir. İran füzelerinin elektronik sistemi sonucu hedefin özellikleri belirlenir ve başlıklar hedef üzerine kilitlenir. Eğer füze rotasından bile saparsa, komuta-kontrol merkezi harekete geçip, rotayı yeniden belirleyip, düzenler. Eğer atılan füze belirlenen rotadan saparsa, ve yeniden rotası düzenlenemezse, havada imha mekanizması otomatik olarak devreye girer ve yanlış hedefler vurulmaz. Şahap füzelerinin diğer bir yeni özelliği, atış açısının değişken olmasıdır. Yani füzenin atış açısı sıfır noktada ve yer yüzüne paralel rotada hedefe doğru ilerleyebilmesidir. Bu tür bir dizayn sonuçu, füzelerin atışa hazırlık süresi düşüyor ve atış sırasında yer değişimleri imkanı artıyor. Böylece, kısa aralıklarla bir çok füzenin atışı yapılabiliyor. İslam Devrimi Muhafızları Ordusunun Büyük Peygamber-2 askeri tatbikatının özelliklerinden biride çeşitli çap ve kaslardaki füzelerin aynı anda belirlenen hedeflere doğru atılıp, yönlendirilmesidir. İşte bu askeri kabiliyet İranlı uzmanların yüksek ilmi ve teknolojik kabiliyetlerini gözler önüne seriyor. İran füzeleri sıvı ve katı yakıtlarla çalıştırılmaktadır. Bazı füzelerde sıvı yakıt ve bazısında katı yakıt veya bu iki yakıtın karışımı kullanılmaktadır. Bu yakıtlarda İranlı uzmanlarca geliştirilmiştir. İran’ın füze rampaları da füze teknolojisinde önemli bir yer tutmaktadır. Çünkü füze atışında kusursuz rampaların geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu füze rampaları da bizzat İranlı bilgin ve uzmanlarca dizayn ve imal edilmiştir. İslam Devrimi Muhafızlar Ordusunun geliştirip kullandığı füzeler radara yakalanmayan ve birkaç hedefi anında vuran füzelerdir. İran’ın etkin füzelerinden biri de su altı füzesidir.
*İran radara yakalanmayan hava savunma füzelerini de geliştirmiş bulunuyor.

Büyük Peygamber-2 askeri tatbikatında denenen bazı savunma füzeleri şunlardır;

 

Su altı hızlı füze. Bu füze yüzer bir araç’a monte edilen sistem tarafından fırlatılıyor. İran’ın etkin füzelerinden biri de su altı füzesidir. Bu füze yüzer hedeflere doğru saniyede 100 metre bir mesafe kat edip, tekne ve savaş gemileri ve deniz altılarını imha etmektedir. Bunun benzeri yabancı ülkelerin füzeleriyse sadece saniyede 25 metre bir hızla yüzer hedeflere doğru ilerlemektedir. İran savunma sanayisinin geliştirdiği bir modern bir ejder de Hürmüz Boğazında denendi. Bu deniz altı füzesi, gemiler ve deniz altılarını imha edecek güçtedir. Bu füzeler Fars körfezi ve Umman denizindeki saldırgan düşman donanmalarını hedef alıp imha edecek yüksek teknolojiyle donanmıştır.

İran’ın geliştirdiği diğer modern füze, omuz üstü hava savunma Misak tipi füzesidir. Bu füze ısıya duyarlı, çok hızlı bir füze olup, helikopterlere karşı etkin bir şekilde kullanılır. Bu füze, kara ve deniz bütün hareket halindeki taşıt ve araçlar üzerinde monte edilip düşmanın hava araçlarına karşı kullanılır.

İran‘ın geliştirdiği diğer bir füze radara yakalanmayan deniz ve sahil hedeflerini imha edebilen Kevser tip füzedir. Bu füze orta menzilli bir füze olup, 5×25 veya 500 metrelik RİTS hedeflerine kilitlenir. Bu füze kontrol fair FTS sistemiyle donatılmıştır ve her türlü elektronik savaş aygıtına karşı koyacak niteliktedir.

Şahap-3 Balistik füzesiyse yüzlerce km mesafeyi dikey rotada kat ettikten sonra, hedefe doğru yatay rotada ilerleme kabiliyetine de sahiptir.

İran Resmi Kaynakları

 

183 responses to “İran’ın Yeni Füzelerinin Teknolojik Özellikleri”

  1. yunus emre says :

    helal olsun keske türklerde yapabilse ama engeller var

  2. umut says :

    amerika bİTTİ ama iranda savaş başlasada iran amerikayı bir güzel yıksa.ben bile sawaşırım

    • samet says :

      rusyanın desteği olmadan zor

      • ziyaretçi says :

        hepiniz mi düşünme kabiliyetinizi kaybettiniz, bazılarınız demiş yok iran güçsüz yok hiç hava gücü yok yok amerika 300 uçakla girer yerlebir eder… hahahahaha gülüyorum sadece.. burda asıl önemli olan iranın füzelerinin israili vurabiliyor olmasıdır.. çünkü bazıları halen uykuda ama iran israilin, amerikanın gizli beyni gizli gücü olduğunu biliyor. amerika ne kadar güçlü olursa olsun iran israili yok ettiği anda amerikanın işi biter bu yüzden ne amerika ne israil irana birşey yapamıyor. biraz araştırın bakalım amerikanın en zengin şirketleri kime ait bir bakın bakalım amerikanın güzelim dolarlarını kim basıyor israil mi amerika mı 🙂

  3. yunus says :

    bunlar hikaye turkiyenin elinde ki nük başlıklı füzeler amerikan kontrolünde türkiye nin kullanımına açık olduğundan bunlar en fazla gürültü çıkarır.beyler iranlı arkadaşlar türklerin KAFASINI KIZDIRMASA EYİ EDERLER…

    UYSAL DEVİ KIZDIRMAK ECELİN GELDİĞİNE İŞARETTİR

    • abdulcebbar says :

      türkiyenın elinde bir bok yok canım olanda amırıkan yazılımı olan satın alınan tamamen abd konrolunde olan mallardır yani bir savaş çıksa biz sadece abd ye hizmet edeceğiz

    • yasin says :

      yunus senin kalbini kırmak istemem fakat türkiye dışa bağmlı bir ülke yani dış ülkelr ne derse türk.onu yapmk zornda çünkü karşı geleck kadr güçlü değl bunu kabl etmemz lazm bi de türkynin nükleer gücünün hiç olmadığını biliyorz e helikoptrlr felanda zatn dıştn gelio dış ülkeler istesew onlarıo etkisz hale getireblr e yani elde vr 0.askeri gücümz ii fakt devr teknoloji devri senin düşncn ii milliytçilk yapion fakt gerçkleri kabl etmemz lazm.irana gelince vallahi helal olsn admlr nükller santralde kurdu güçleniolrda

    • lolanlı says :

      bilader aklını başına al bizim liderler ancak birbirini yer hiç biri türkiyeyi düşünmez biz oy verelim onlar yesin..türkiye bu gidişle ancak kürdistanla savaşır gücü kimseye yetmez..irana bakın güç nedir öğrenin aklınızı bi yerinize değilde biraz teknolojiye versinler.. bu lafım sana değil seçim zamanı kapı kapı dolaşıp oy istiyenlere …..helal sana İRAN..ALLAHIN NURU-MUHAMMEDİN ZEKASI-İMAM ALİ NİN GÜCÜ İRANIN YANINDA OLSUN…..

  4. mustafa kemal says :

    İNSAN BUNLARI OKUYUNCA AKLINA BİZİM MAGAZİNCİLER VE KARTEL MEDYASI GELİYOR DALGA GEÇTİĞİNİZ İNSANLARIN BAŞARILARII
    İNŞAALLAH DAHA İYİLERİNİ YAPARLAR…

  5. fırat says :

    iran türkiyeden güçlüdür bu böyle biline

  6. Ali says :

    Firat kardes’e katiliyorum, bencede Iran Türkiyeden güclü.

  7. irem says :

    ne dıonuz kardesler ıran turkıyeden guclu degıl bence cunku turkıye kendı uretemesede yakın zamanda f-35 adlı ucaklardan alıcak kı daha bu baslangıc

    • ali says :

      o uçakların yazılı mı bize verilmiyor yanı sadece gösteriş bana göre abd gne yaptı yapacagını

    • ömer says :

      satın alınan teknoloji hic bir zaman senin deyildir

    • abolfazl says :

      bazi turk kardeslerimiz irani bir ucuncu dunaya ulkesi saniyorlar ki tamamen yaniliyorlar yada kendilerini kandiriyorlar iran hem askeri ve hemdae teknoloji acisindan bolgede ve hata dunyada adi gecen bir ulkedir bu boyele biline. bunun bikac ornegi: tamamen yerli yapimi umit uydusu deniz altilari 2000 km shahab fuzesi akili bombalar radara yakalanmayan ucaklar ve fuzeler ve bunun gibi binlerce bluslari. benim arkdaslardan ricam bu ki kiskanclik yapmasinlar biz iranlilar tum musluman alemi icin caba sarf ediyoruz.

    • melih says :

      yolcu ucagı alsa daha ıyıydi ucagı ucak yapan ismi değil kullandığı sistemlerdir ki onuda sizce bize verirlermi tabiki hayır:)

    • kerem says :

      irem türkiye F35 leri kimden alıyor ABD picinde o savaş uçaklarını veriyor ama kod ve yazılımlarını vermiyor bu demek oluyor ki ABD durduğu yerde bize verdiği F35 lerle bizi vurabilir bize dost olan irandır

  8. Mehmet says :

    Herhangi bir islam ülkesinin başarısı tüm islam ümmetinin başarısıdır. Bu sebeple bu konularda İran Türkiye karşılaştırması yapmak yersiz ve gereksiz. Çünkü Türkiye halkıda müslümandır ve İranın müslüman halkınının başarısı onuda gururlandırır. Ve türkiye iran dayanışması amerikanın sonu olur inşallah.

  9. menderes says :

    bence böyle başarılarla hepimiz övunmelıyız cunku unutmayalımki iranda bizim din kardeslerimizden bırı sakın ha sakın iki muslumanı bırbırıyle kıyasalmayın.iran halkı ve bılgınlerıne sonsuz tesekkurler turkler beceremıyo barı diyer islam alemi ülkelerı yapsın bırakın turkıye once amerıka yalakası olmaktan kurtulsun !!!!HELAL SANA İRAN

  10. adem says :

    İran kadar olamıyoruz. Savunma sanayimizi biraz daha güclendirmek zorundayız..Tabi silah almaktan cok önce üretime önem vermek gerekirr…

  11. taner says :

    iranla işimiz yok iran savaştan başka seçeneği olmayan bir ülke…türkiyeyi aynı şartlarda düşünün

  12. mustafa says :

    yakında üçünçü dünya savası çıkacak diyorlar,bende bu fikre katılıyorum ozaman böyle silahlara bizimde ihtiyacımız yok mu?

    • ali says :

      emin misin ihtiyacımız yokmu savaş çıksa iranın vuracagı ilk ülke biziz neden mi füze kalkanı kimde bizde onlarda ilk bize gelcekler

  13. mustafa says :

    iranın şu anki nufuusu 70 milyonu aşmış durumda yani türkiye gibi.irandan bukar teknolojik silah yapan bilim adamları çıkıyor da neden türkiyeden çıkmiyor çok merek ediyorum .yoksa biz GERİZEKALIMIYIZ

    • bekir says :

      mustafa bizimkilerde yapıyor emin ol buna fakat bizimkiler tam projeleri hazırlıyorlar sonrada birileri çıkıp bu insanlarımızın kafasına sıkıyor yada uçağı düşüyor bilmem ne oluyor ısparta daki uçak kazasını ve samsundaki suikast ları unutmayalım

  14. sinan says :

    Yorum yapan arkadaşların genellikle çoğu İran’ı desteklemiş.Ben de onalara katılıyorum .İnsanlar herşeyi şaka gibi algılıyor .Ancak kimse unutmasın ki İran ortadoğu’nun ve hatta batı’nın bile en güçlü ülkesi.İster askeri gücüyle olsun,isterse bilgi gücüyle…Bugün İran’ın 75 milyon küsür nüfusu var ve bu nüfusun İran’ın resmi kayıtlarına göre %91 i eğitimli kişiler.Hiç kimse 3000 yıllık Pers İmparatorluğunu yıkmayı göze alamaz…Sizce de öyle değil mi???

    • salih says :

      ırakta 6000 yıllıktı ama gitti 3 ayda satıldı generaller kaçtı halk sattı kürtler hergün 10larca insan ölüyo müslümanlar birbirini katlediyo neymiş şii sünni peygamberleri bir kitbları bir allahları bir uyanın artık uyanın koskoca arabistanı parçalayan bir ingiliz jasusu lawrans adında ingiliz mısır kuveyt lübnan cezayir filistin ve daha neler tek bi adam arapları parçaladı

  15. ferit says :

    arkadaş lar nekadarda bazı islam ülkeleri kendisini askeri yönden güçlendirsede gine türkiye onların abisidir bu bir inşallah bizde bu teknolijelere inşallah kavuşuruz

  16. Orhan says :

    Kimsenin İrana kafa tutacağını zannetmiyorum. Ekonomik açıdan dünyanın en zengin ülkeleri arasında yer alan amerika bile iranla ters ilişkilere girmekten korkuyor. Sadece Amerika değil, herhangi bir ülkenin İrana savaş açması için delirmiş olması gerekir. Ama Amerikayla savaşmalarını görmek isterdim… Çünkü Amerikanın FİİLEN ORTADAN KALKTIĞINI görmek güzel olurdu doğrusu… Kimse İranı küçümsemesin. bu islam ülkeleri arasında yapsa yapsa birtek İran Avrupa ülkelerine kafa tutar… Diğerlerinin yaptığı sahte kabadayılık dediğimiz kavram…

    • ömer says :

      avrupa ülkeleri türk şamarının tadını hala unutmadı.türkiye yeri geldiginde öyle teknoloji meknoloji takmaz. bu böyle biline.birde öyle savaşlar her ülkeye karşı teknoloji ile kazanılmaz. yapılan savaşlara bir bakın hangi ülkeyi içeriden parçalamadan yenmişler.

  17. irfan says :

    HAYRAN OLMAMAK ELDE DEĞİL. DEMEK Kİ BİR ÜLKE YABANCI HEGEMONYASINDAN KURTULURSA 28 YIL GİBİ BU KADAR KISA SÜREDE YAPAMAYACAĞI, BAŞARAMAYACAĞI ŞEYLER YOKTUR.DİĞER MÜSLÜMAN ÜLKELERİN İRANI ÖRNEK ALMALARI GEREKİR. İNŞAALLAH DAHA İYİLERİNİ DA EMPERYALİZMİN BAŞINI KOPARIRLAR. ALLAH YARDIMCILARI OLSUN

  18. ilyas says :

    ben de mehmet,menderes,adem,taner,mustafa ve orhan arkadaşlarıma katılıyorum.iran hem sınırlarıhem akonomik gücü iyi hem de silah gücü iyi bir devlet tir. eğer amerika ile bir savaşı çıkarsa elbette iranı nın kazana bileceğini tahmin ediyorum ve umarım öyle olur .inanın eğer türkiyenin de böyle üreti gücü silah gücü ekonomik gücü olacaktı o zaman değil amerika avrupa dünya da hiçbibie devlet karşımızı çıkamazdı ve sınırlarımız şimdikinden dahageniş olurdu çünkü bide yani ruhumuzda feth etme ve yenilmezlik duygusu var

  19. polizona says :

    arkadaşlar siz neler söylüyorsunuz türkiyenin elinde a30 spink54 adli iki adet füze bulunuyor bu füzeler içerilerinde kullanlan tenknoloj tip1 adlı bir madde ile tahrip gücü artırılmış bulunuyor ve füzeler iç işçe geçmiş füzelerde oluşuyor ve mesafe olarak 10,000 km ağır tahribat olarak bit füze isterseniz a30 füzesi ağır bir füze ancak 17 km alandaki yerleri etkiliyor atım noktosına 500 mt alandaki herşeyi yok ediyor ve 17 km alandaki bölgeyi toza dumana katarak içerisinde bulunana amomyum kloratı serbes hale geçiriyor bu madde ise milleti çileden çıkarıyor ve görme organını kısa süreli tahrip ediyor türkiyede daha bilinmeyen çoook silah var 🙂

  20. hüseyin says :

    arkadaşlar hiç gerek yok bu laflara iran güçlü türkiye degil türkiye güçlü iran degil bu ancak siyonislre ve amerika ya yarar iran her zaman türkiye nin dostudur bu böle biline ve türkiyeye de gel sen de nükleere yönel diyor ama bizim kiler amerika ne dese o diyor işte

  21. mustafa says :

    kardeşlerim biz türküz istersek bütün dünyayı alabiliriz.bizde küçük çaplı atom bombası bile var.herşey saklanıyor. sizin hiçbirşeyden haberiniz yok.bizim MİT ajanı iranı içten çökertir istese. HER ŞEY VATAN İÇİN NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE TÜRKÜN TÜRKTEN BAŞKA DOSTU YOKTUR.BUNU BÖYLE BİLİNİZ 5 TANE F-16 LA İRANI YERLE BİR EDERİZ.İRANIN SADECE ŞAHAP ADLI FÜZESİ VAR.DİGER ARAÇLARI HEP ÇÜRÜK RUS MALI.KARDEŞLERİM KÖRFEZ SAVAŞ DA GÖRDÜK İRANIN KALDIRDI UÇAKLAR TEKNİK HATADAN DOLAYI YERE YAPIŞTI.BU SIRALAR ZATEN AMBORGOLARDA VAR

    • hitler says :

      bence sen bir barbarsın.hayal dünyasında yaşıyorsun.iranın mig leri senin f16larını havada çerez niyetine yer.bütün silahları bizimkilerden üstün.türk tankı gördünmü hiç hep pazlı teneke.onlar uydu,uçak,insansız uçak,tank,helikopter üretiyor.sen bekle belki abd sana f35 verir.belki 6-7 yıl sonrada kendi tankımızı üretiriz.o zaman denk olabilirsen ötersin

    • kemal says :

      Arkadaşım önce Türk sonra müslüman olanlar yanlıştadırlar. Önce müslümanım diyeceksin. Çünkü “inananlar kardeştir” ve “küfür tek millettir”. ALLAH’ın dediği muhakkak en doğrudur. Körfez savaşı İran devriminden hemen sonra oldu. Devrimden önce de İran aynı Türkiye gibi abd sömürgesi idi. Ama adamlar savaştan çıktı, 20 senede ortadoğunun en güçlü ülkesi haline geldi. Ve geçenlerde iran sanayi bakanı dedi ki; “biz bu gelişimimizi abd ye borçluyuz, eğer ki abd ambargo uygulama ve uygulatmasaydı biz bu kadar araştırıp geliştirmeyecektik.” abd de bunun farkına vardı ve artık ambargo sözcüğü tarihi karıştı. Tüm Dünya mazlum ülkelerini sömürme methodunu kullanıyorlar artık…

    • amir huseyn says :

      korfez savasi irakla abd arasinda old da ben anlamadim iran ucaklarin neden yere yapishti . iranla irak savasinda hep irak ucaklari yere yapisdi f -14 lere sadece ve sadece amerika disinda iranda bulnyur ve bonlarin da fonix adli fuzeleri ve f14 leri iyi bir radara sahip olmarari sayesinde 180 km oteden irak savas ucaklarini vorobda yere yapistidlar . bir intenetde arastir en buyuk hava hucum saldirisi hangi ulkeye ait. 140 ucakla iranla irak savasinin ilk gunonde irakin 4/3 hava kuwetini yerde bitiren iran simdi sen boyle bir hava kuwetine sahip olan ulkeye nasil bilmeden laf atiyurson anlamiyurom

  22. pala says :

    iranın israili devimesi gerek.bunun için rusyadan aldığı uçakları kullanmalı.dünyada 4 devlet güçlü
    .abd,çin,rusya ve japonya.asya amerikadan güçlü olmalı.
    saygılarımla,,,,,,,,

  23. bahadir says :

    vallaha helal olsun İRAN Na canı gonulden tebrik ederim bizde yuh olsunkı amerika gibi bir somurucu devletin yalakaligini yapiyoruz….
    sunuda unutmamak lazim daha biz kendi sınırlarımız ıcınde olen askerımızı koruyamıyoruz
    kandıl dagını bombalayamazken amerika izin vermiyor buna :not: İRAN KANDIL DAGINI bombaladı top atislari yapti helal olsun musluman dın kardesşerımıze bızlerde hala kım nerde paparaziye yakalnmıs kım ne kacamaklar yapmıs bunlarla mesgul olalum ıkı gun sonra savas kapıya dayandıgında kazma kurekle savasa gıderız elın ogluda kafana cakar roketlerı
    TEBRIKLER İRAN!

  24. yasin says :

    ya kardeş sen dıyonkı turkıye f 35 alacak adanlar almıyo kendılerı yapıyor hellllllal olsun farısılere

  25. mustafa says :

    arkadaşlar iran’ın elinde ne kadar’da silah füze tank uçak olursa olsun türkiyeden güçlü olamaz.Ğöründüğü gibi iran körfez savaşında yenildi nerede kaldı onun füzeleri uçakları.hepsi yok edildi.Şu an ABD ‘ ye meydan okumak ile meşgul ama bir gün olup.ABD orayada girip dengeleri alt üst edecektir.Türkiye gücünü saklıyor eğer biz İran’dan askeri olarak güçsüz olsaydık.ABD iran’ı değil Türkiyeye tehdit savuracak ve bir müddet sonra tehdit savaşa dönüşecekti .Ama şu an ABD nin tehditi iran da sonrada suruye de ve sonrada bu bizi bulacaktır.Etrafımızı sarıp bizim ile savaşa gireceklerdir.İran askeri gücü biraz fazla olduğu için pek fazla yanaşamıyor.ve kendisi için zararlı çıkacağını biliyor .Bunu için kendini geliştirip.Umulur bir zaman da saldırıya geçecek dir.şunu unutmayalım.İran bizden hayatta güçlü değildir.

  26. Bijan says :

    Arkadaslar,

    Iran ve Turkiye kardesdir. Ben bir Iranli olarak Turkiyeyi an az Iran kadar severim.

    Saygilar

    Bijan

    • hitler says :

      bijan kardeş keşke bende iranlı olsaydım onur duymalısın.dünyada tek onurlu ülke iran bence

    • ilhan says :

      selam yoldaş bijen isminden dolayı seni selamlarım iranın savaşçılarını tarihte kimse sırtını yere getimediğini bilirim giv bijen zaloğlu rustem ve horusanlı eba müslim saygılarımla

    • ömer says :

      ALLAH senden razı olsun bijan türk iran din kardeşidir. gerektiginde cihat haktır…

  27. mehmet says :

    hepimiz övünelim müslüman bir ülke yapıyor bunu canı gönül den kutluyorum ülkemizin de olmasını isterim ama malesef başta f16 lar olmak üzere amerika istediği an elektronik tüm devrelerini saf dışı bırakır ve faydalanmaz hale getirir.elimizdeki silahlar bunlar.inşallah bilmediğimiz daha güçlü olanlar vardır.ama zannetmiyorum.bu arada iranı tekrar kutluyor başarılarının devamını diliyorum.israil için bu şart

  28. ali says :

    ırak körfez savaısında ne yaptıysa iranda onu yapar bunlar sahte kabadyı lar iranın türkiyeden güclü olmasıda komik bence adamların hava gücü sıfır ya hava gücü olmayan bi ordu ne yapa bilir amerika 300 ucakla irana giridiğini bi düşün neler olur en fazla 3 gün icinde iran yerle bir olur iranda yanlış hedeflere biri iki füze atar sesini keser ırak gibi aynı dünyanın en güclü islam ülkesi türkiye cumhiriyetidir bunu unutmayın

  29. FAHRİ says :

    ne mutlu adamlar kendi teknolojisini üretiyor biz daha yeni yeni başladık türkiye ile iranı güç bakımından karşılaştırmak yanlış türkiye de aleyhimize çok şeyler oluyor ama biz bilmiyoruz

  30. Şafak says :

    Arkadaşım TÜRKİYE & İRAN DOSTTUR , Bırakın saçma sapan fantezileri biz f16 ları abd den aldıysak aselsan var bizim savunma sanayimiz bence gurur duymalıyız. orada f16 uçaklarımız modernize ediliyor ve elektronik devreleride değiştiriliyor, yani tamamen kontrolü bizde. Abd istihbaratı avrupa ve birçok ülkenin derin devletinde ise türkler bulumaktadır onun için gurur duyalım arkadaşlar.

  31. ibo2147 says :

    Savaşta en önemli unsur haklı olmaktır… Çünkü Allah bu sebepten bize hesap sorar… Mücadele sürer gider ama insanlar hep bunu sorar kendilerine acaba haklı mıyım? Yani esas mesele iman meselesi… Amerika bu bakımdan bitti denilebilir benim kanaatimce… Çünkü haksız bir mücadele içinde olduklarını biliyorlar artık… Bizim de vicdanımızı rahatlatmamız için haksızlığa boyun eğmeyip çalışıp çabalayıp birşeyler yapıp mücadele etmemiz en iyi yol…

  32. ibo2147 says :

    Amerika haddini aşmıştır ve buna “artık yeter” diyen SSCB yada Çin gibi diğer büyük ülkeler değil çok sabreden şimdiye kadar çok fedakarlık eden yani çok ezilen müslümanlar “artık yeter” demişlerdir ki bu artık yapılması gerekendir…

  33. bahtiyar says :

    arkadaşlar ben iran devrim muhafızlarına güvenmiyorum çünkü idm amerika sayesinde iktidarı ele gçirdi ve şahı devirdiler şimdide orta doğuda abd nin istediğini yapıyor soruyorum sizlere saddam hüseyin in füzeleri tankı topu tüfeği yokmuydu mig 25 rus uçakları kötümüydü neden savaşı kaybetti çünkü abd sayesinde iktidara geldi ve onların güttüğü oynattığı kukla bir lider oldu bu birincisi ikincisi tc ordusunu hafife almayalım bizim şu an bildiğimiz tc ordusundaki silhlar deryada damla bile değil daha neleri var ama tabiki gösterme salaklığını yapmıyor türkiye karamsarlğa kapılmayalım arkadaşlar iran inşallah saddam gibi bir salaklık yapıpta ortadoğuyu ve halkını felakete sürüklemez iran halkı kardeşimizdir çünkü onlarda bizim gibi müslüman ve ayrıca halkının yüzde 40 azeri türküdür temennim odurki savaş olmasın herkse hayırlı günler

  34. Ibrahim says :

    Arkadaslar kiskanmaya gerek yok. iran yapmis helel olsun insallah daha iyilerini yaparlar. Irandaki teknolojik gelismeleri kücümsemeyelim. Ve kendimizi kuru laflarla övmeyelim.
    Türkiye hele önce abd yalakaligini biraksin sonra gercek teknolojik gelismeler yapalilir

  35. Furkan says :

    ”Kendi aralarındaki çekişmeleri pek şiddetlidir.Sen onları toplu halde sanırsın oyla kalpleri dağınıktır.Bu onların akıl etmeyen topluluk olmalarındandır.”Haşr suresi(59/14)KendiLerini güçlü sanıyorlar ama inşallah yenilecek kafirler.

  36. Furkan says :

    ”ZuLm ile abad olanın ahiri berbad olur ‘

  37. gökhan says :

    Allah müslümanları korusun.

  38. makaf says :

    Arkadaşlar. Bakıyorumda hepiniz askeri uzman kesilmişsiniz. Savaşları güçlü olanlar değil , istekli ve haklı olanlar kazanır. ABD ikinci dünya savaşını kazandı ama viednam da kaybetti. Irakta kazandı ama iran da kaybedebilir. Yada kazanabilir. Bunu asla bilemeyeceğiz. Analistler eline tahta çubuk alarak televizyona çıkıp ne demişlerdi? ABD Bağdat kapılarını 6 ayda geçemez! Ama iki haftada geçtiler. Unutmayın ABD dünyanın süper gücüdür. Ve bu dünya tek kutupludur. ABD viednam savaşını kaybetti ama viednamı bölemeyi de başardı. Irakta ekonomisi kötüye gitti ama sonuçta istediğini aldı. Yüzlerce yıl sonra torunlarımız tarih kitaplarında şunları okuyacak. ABD , SSCB dağıldıktan sonra dünyanın en güçlü devleti haline geldi. Önce afganistanı işgal etti, iki yıl sonra IRAK ı işgal etti. Birkaç yıl sonra İRAN ı vurdu. Birkaç yıl sonra SURİYE yi işgal etti.

    Evet arkadaşlar.
    HACLI SEFERLERİNİ KAZANIYORLAR. SELAHATTİN EYYUBİNİN KEMİKLERİ SIZLAMAZ İNŞALLAH.

  39. makaf says :

    PEKİ ARKADAŞLAR HAKLI OLAN KİM? ONLAR MI HAKLI BİZMİ HAKLIYIZ? BUNU DÜŞÜNÜN.

  40. vehbi says :

    Ergenekon temizlensin, Türkiye’de epey işin önü açılır. Ben ümitvarım, Türkiye’de Türkiye’yi teknoloji alanında çok rahat dünya lideri yapabilecek binlerce beyin var.

  41. vehbi says :

    Ben de bir Tükiyeli olarak İran’ı kendi ülkem gibi severim, siyasiler ve tarihte oynanan oyunlar kafanızı karıştırmasın, İran ve Türkiye iki müslüman halktır, mutlaka kardeş gibi olmalıdır.

  42. ferhat says :

    ayrıca eklemek istioyrum artık tüm uçaklarımız milli yazılımlarla uçuyor(en azından çoğu)

  43. ferhat says :

    bu arad ırakta eskiden dünyanın en kuvvetli 5. kara ordusuna sahipti ama ahava kuvvetleri tarafından böcek gibi ezildiler kahrolsun abd 🙂

    • kerem says :

      ferhat ırakı ezen ABD olduğu gibi saddamında payı var saddamın özel komandoları ve devrim muhafızları vardı bunlar en az 2 bin 3bin birlikten oluşuyordu …….devamı boşver

  44. mutta says :

    guzel bir is becermisler turkiyede ABD bagimliligindan kurtulup kendi fuzelerimizi yapmaliyiz

  45. mehmet sarı says :

    İRAN devletini ve liderleri hep hoşuma gidiyor korkusuzca amerikaya kafa tutmaları bence İRAN bir savaşa girse TÜRKİYE onun yanında yer almadır. eger beni savaşa cagırsa İRAN SEVE SEVE GELİRİM.BEN HEP SİZİ DESTEKLİOM BENİM GİBİ DÜŞNEN COK KİŞİ VAR.ALLAH YOLUNUZU AÇIK ETSİN BİZİM ÜLKEMİZ VE SİZİN ÜLKENİZ İÇİN NE HAYIRLIYSA O OLSUN

  46. kaospasa says :

    arkadaşlar ben bir türk askeri olarak düşüncelerim şöyledir iran teknolojiyi rusyadan transfer etti ve artık kendi yetiştidiği bilimadamları rahatlıkla çalışmalarını yapar hale geldiler ama amerikanın ortadoğudaki enerji yataklarındaki gözü nedeniyle irana saldırmayacak şeklinde yorum yapamam. olay olarak şöle anlatayım savaş senoryası1 saldırması için nüükler enerjiyi mana edemez her ülkenin hakkı nükleer enerji ayrıca şimdiki zamana göre amerika ve avrupadaki devletler 1 nesil 2 nesil 3 nesil nükleer silahlarını yaptılar ama bir müslüman ülke nükleer çalışma yapsa ortalığı ayağa kaldırıyolar daha ortada silah yok düşünün bakalım türkiye nükleer enerjiye geçtiğini ortalık nasıl karışır allah bilir. senaryo 2 iran eğer bi cahillik edip israili vurursa o zaman amerika lobisi yahudilerden oluşuyor buda amerikanın ekmeğine yağ sürer o zaman irana çok uluslu bir orduyla müdahele eder ve işgal eder hatta bazaen aklıma geliyor bush dünya ticaret merkezini havaya ucurdu uçaklarla ben el kaide denilen örgütün yaptığına inanmıyorum bu olayı ha yapsa bile haberiniz olsun dünyada çok sayıda terör örgütü taşeron firma gibi siyonist rejime hizmet veriyolar kanla zaten dikkatinizi çekmiyormu avrupada amerikada hiç bir terör olayı olmuyor hep ortadoğuda müslümanların yoğun olduğu ülkelerde oluyor buda bana avrupa ve amerikanın teröre nasıl beslediğinin delilidir.bizim kafamızı kaldırmamızı istemiyorlar daha geçenlerde güngörende bomba attılar pkk şerefsizleri
    şimdide izmirde bombalar patladı polislerimiz yaralandı bu olayları kim düzenliyor bilmiyorum ama pkk olduğu kesin ben allah cezalarını versin diyorum yaralanan polis ve asker arkadaşlarıma acil şifalar dilerim allahımdan bu bombaları koyan ve koyduran şerefsizlere allahım inşallah tez günde yok eder.
    şuan yaşım 35 benim bu güzelim türkiyem bir rahat gün görmedi hep pkk hep pkk lanet olsun bu pkk ya ha bide bu olayları ekmeğimizi yiyen ve zengin olan hainler her fırsatta kürtleri öne çıkarmaya çalışan türkiyeyi eyeletlere bölmeye çalışan bu hainler elbet bir gün uyuyan dev uyanacak o zaman kacacak delik arayın sözlerimi şu kelimelerle kapatıyorum değerli arkadaşlarım TÜRKİYENİN 3 YANI DENİZ BİZLER HALK OLARAK HER AY BÜTÇEMİZDEN 5 YTL BAĞIŞLASAK MEHMETÇİK VAKFINA BİRÇOK YARAYA DERMAN OLURUZ AYRICA TÜRKİYENİN BÖLGESİNİ GÜÇLÜ BİR SAVUNMA KURMASI LAZIM BUDA 10 TANE UÇAK GEMİSİ 3500 SAVAŞ UÇAĞI 1000 TANE DENİZ ALTI 650 TANE AĞIR ZIRHLI SAVAŞ GEMİSİ 10 TANE HASTANE GEMİSİ 12000 TANE TANK 12000 TANE HAFİF VE AĞIR ZIRHLI PERSONEL TAŞIYICI 400 TANE MAYIN VE DENİZALTI AVLAMA GEMİSİ HA BİDE SAVAŞ UÇAKLARI RADARA YAKALANMAMALI TAİ TESİSLERİ ÜRETMELİ TÜRK İŞİ OLMALI YAZILIMINI TÜRK BİLGİSAYAR MÜHENDİSLERİ GELİŞTİRMELİ HİÇ BİR YERE BAĞIMLI OLMAMALIYIZ BENDE BİLGİSAYAR YAZILIM KURSUNA GİDİYORUM İNŞAALLAH ASKERİYEMİZE BİR UÇAK KULLANIM PROGRAMI YAZACAĞIM.
    BİZİM FÜZE SİSTEMLERİMİZİDE GELİŞTİRMEMİZ LAZIM UZAYA UYDUYU KENDİ OLANAKLARIMIZLA GÖNDERMELİYİZ ARTIK UYUMAYIN HÜKÜMET OLARAK HALKI BU YOLA TEŞVİK EDİN İŞ İŞTEN GEÇMEDEN SİLAHLANMAMIZ LAZIM SAYIN TAYYİP ERDOĞAN BU KONULARDA NE YAPTINIZ ACABA .

  47. Birisi says :

    Arkadaşlaran bazıları yok iranlı arkadaşlar bizi Türkleri kızdırmasın falan diyor ,
    Ya arkadaşım kızsan ne olur senelrdir kızıyoruz Yok Pkk yok Bilmem ne kızdıkta ne oldu bi halt olduğu yok
    İran dediğin Ülke Komşu bir ülke + Müslüman bir ülke ve bizde resmi olarak müslüman bir ülkeyiz ayrıca müslüman müslümana yardım eder. gidipte Müslümanlar hariç komşu ülkeler hariç Dünyada ne kadar gariban ülkeyi bizde dahil sömüren varsa o lanet insanlarla iş birliği içerisindeyiz. Yanıbaşımızda Irak dediğin yer müslüman kardeşlerimiz Türkiye dediğimiz vatanımız dediğimiz ülkemiz topraklarında lojistik destek sağlanan ve havalanan uçaklarla vuruldu okadar insan o kadar çoluk çocuk bacımız orda öldü tecavüze uğradı allah başımıza vermesin İRAN’a gelince helal olsun adamlara boş konuşmadılar 15 yıl dünayayı uyuttular teknolijide geliştiler Harbiden helal olsun

  48. emre says :

    arkadaşlar siz türkiyenin gücünü hafife almayın evet kendimiz üretmeli ve bunları sürekli geliştirmeliyiz.ama şimdiye kadar gelen herkes sadece boş işler yaptı ama bugünlerde bazı şeylerin değiştiğini görüyorum resmi kaynaklara göre türkiyenin 1000-1500 km lik füzeyi hemen yapabileceği söyleniyor ve de bunlar alannda rakipsiz ama hiç birinin menzili söylenmiyor ve hepsinin projesi hazır ve şu günlerde açığa çıkan br konu var. türkiyenin uzun menzilli avcı füze yapımı bu konu da yalanlamadı .diyeceğim şu ki türkiye geç kaldığı bazı konularda artık söz sahibi olmaya başladı.hem iran diyorsunuz iranın füze işine önem vermesinin tek sebebi yediği ambargolardır dışarıda hiç bir ülke irana silah vermiyo ve iranın füzelerinden başka güçlü bir silajı yok füzeler bir ülkeyi sadece yıpratır savaş kazandırmaz öyle olsaydı rusya tankllarını sokmazdı vede abdyi hatırlayın 1000 füze kullandı ama çoğu boşa oldunuzmu her şeyinizle güçlü

  49. efsun akar says :

    ya nasıl iran guclu dersiniz dicek bi sözüm yok kişilihinizi vatan seviginizi kaybetmişiz bizim dedemis çanakkalede ingiltere avusturya bisden guclu diye savaşı brakmamışlar iran bizden guclu bile dehilki birde bu işlerin arka yüzü var ama herkezin aklı yetmez oraları gormeye

  50. no comment says :

    ARKADAŞLAR SADECE HAYRAN KALMAYALIM…O FÜZELER BİZEDE ATILABİLİR….BİZ NİYE SADECE BAKIYORUZ…BİZİM NEYİMİZ EKSİK O İRANLILARDAN…HERKES ŞOWUNU YAPIYOR…BİZ BAKIYORUZ….SANKİ O SHOW BİZE YAPILMIYO…UNUTMAYIN TÜRKÜN TÜRKTEN BAŞKA DOSTU YOKTUR…İİ GECELER

  51. mustafa says :

    iranın hava savunması çok güçlü abd uçaklarına geçit vermeyecektir.ama S-400 füzelerini elde etse abd nin hayalet bombardıman uçaklarınıda durdurabilir.bide iranın yapması gereken uçak filolarını güçlendirmektir.

  52. kaan says :

    ben bir gün genelkurmaya e posta ile soru yolladım ilk sorum ufo var mı ikinci sorum türkiyede nükleer veya kimyasal silah var mı sorumu yanıtlayan bir binbaşıy dı ve aynen şunları söyledi.ufo yoktur ancak bazı ülkeler tarafından üretilen istihbarat silahıdır.iki;tsk nın envanterinde resmi olarak nükleer füze yoktur ancab ben diyarbakır da bir nükleer başlık görmüştüm

  53. anıl says :

    ya arkadaşlar allah aşkına israil buraya bi atom bombası atsa iran ne yapabilcek 40 tane atom bombası var.en dandik hiroşimaya atılan bomba 100.000 bin kişiyi öldürdü yapmayın ya

  54. serserii54 says :

    SLM KARDEŞLERİM BİZ ŞUNU KAFANIZA SOKMALIYIZ BİZ AB UŞAĞI OLMUŞUZ F15 16 BİLE AB ELİNDE YANİ ÇİP YERLEŞTİRMİŞLER İSTEDİKLERİ ANDA YERE ÇAKARLAR İRAN AB SAVAŞIRSA EMIN OLUN Kİ BENDE GİDERİM ÇÜNKÜ AB BÜTÜN MÜSLÜMANLARI YOK ETMEK BEŞİNDE IRAKTA MASUM İNSANLARI ÖLDÜRÜYOR MÜSLÜMAN KADIN KIZLARINA TECAVÜZ EDİYORLAR BÜNÜ BİZİM BAŞIMIZADA GETİRMEYE ÇALIŞLIYORLAR BİZİ AYIRIP ÖYLE YAPACAK İKİYE BÖLEREK BUNLARA KANMAYALIM HEPİMİZ KARDEŞİZ KÜRT TÜRK DİYE Bİ ŞEY YOKTUR HEPİNİZ ALLAHA EMENET OLUN VANLI MURAT

  55. mehmet says :

    helal olsun valla iranlı kardeşlerimizi kutluyorum ama görüyorumki trükiye bişe yapamamış bir gün tüm müslümanlar ittifak yapacak inanın bana

  56. kamil says :

    valla iran türkiyeden kat kat güçlü arkadaş demiş ortodogunun en güçlü ülkesi hakkattende öle.irana savaş açan ülkenin aklını mantığını kaybetmiş olması gerekir.hem teknoloji hemde yerli üretim açısından iran ortadoğunun en güçlü ve yıkalamayan ülkeler arasındadır.adamlar %100 kendi teknolojisiyle savaş uçağı yapmışlar.nbizde dışa bağımlılığımızla anca satın aldırılmak zorunda bırakılalım.evet bizimde kendimize ait füzemiz var ama bu iran füzelerinin yanında baş ağrısı bile yapmaz.

  57. memet says :

    türkiye iran dan güçlü diyorlar biz irandan güçlüysek niye abd ye meydan okuyamıyoruz da köleliğini yapıyoz

  58. yakup says :

    ya füze atacakta ne olacak dünyada gece hava operasyonu yapabilen 3 ülke var bunlardan biride biziz bu arada türkiye nin istihbarat acısından büyük gelişmeler kaydettiginide unut mayalım bi gecede bütün füzelerini jetler yerle bir eder hem ülkee yenmek icin yürekli asker lazımo askerde bizde başka hicbir yerde yok bizimki gibi askerler bordo bereliler gibi

  59. yakup says :

    böyle füzelerin iran gibi müslü man ülkelerde olmasındanda seviniyorum irandan türkiyeye zarar gelmez tabi ıraktaki gibi amerikan ucaklarını incirlikten kaldır massa iran cumhur başkanı herdeyman türkiyeyle iyi gecinmiştir bu arada iranın füzelernin menzili amerikaya yetmiyo malesef ama kahpe israile rahat rahat yetişiyo

  60. münir says :

    maşaallah allah iranlı kardeşlerimizin gücünü kat kat arttırsın kardeşlerimiz boş durmuyor üretiyor biz ise herşeyi dışarıdan alıyoruz iranlı kardeşlerimiz peygamber efendimizin şu hadisini iyi kavramışlar efendimiz bizleri uyarıyor bakın sizi atıcılık konusunda uyarıyorum diyor atıcılığınızı geliştirin diyor efendimiz s.a.v ne kadarda haklı çıktı bugün yeryüzünde bütün savaş techizatları atıcılığın ürünüdür top tüfek füze bomba farketmez inşaallah bizlerde uyanıp amerikanın hegemonyasından kurtuluruzda bizde böyle işler başarırız allah tüm islam alemine yardım etsin

  61. seref says :

    arkadaşlar şunu bilin kurtuluş savaşında imkansızlıklara rağmen savaşı alan bizler emin olun ki bu imkansızlıkları görerek kendimizi geliştiririz. sizlerin bizlerin bilmemesi ise Türk’ün Türk’ten başka dostu yoktur. Gelişmemizi istemezler ve engel olurlar bu nedenle bilinmez ama gerçekten herşey savaşta ortaya çıkar.

    • abas says :

      ben bir iranli olarak kendi ulkemle gurur duyuyorum lakin bazi turk kardeslerimiz irani bir ucuncu dunya ulkesi belimsiyor ki cok yanlis iran bir butun ulkedir ve ayrica bolgeninde askeri gucu dur ve en onemlisi biz muluman alemi islam dusmanlarina karsi bir olmaliyiz.bunu dabldirmek isterim irani hic kimse hafife almasi.

  62. ibrahim says :

    arkadaşlar türkiyenin başında ilerlememizi istemeyen dönme yahudi yabancı ülkelere çalışan üs yönetimde dünya kadar adamolmaya adam var uçak kazasında ölen proflar intihar süsü verilen cinayete kurban giden aselsan mühendisleri yani heryerdeler güçleri yetip kafaları bassa hemen yok ederler bizi tıpaları sıkmıyo ALLAHIN yardımı ile vatanı için ölecek çok adam var ülkede en azından otuz milyon asker israel abd sonunda mezopotamyaya gömüleceklşer inşAALLAH

  63. mert says :

    ya kardeşler iranın turkiye kadar başarısı varmı savaşlarda adamlaın bayrağını yakarken adamlar bizi savunuyor iranla dalaşa giriyor turkiye irana 50 tane f-16 yollasa iran biter ama savşamazlar çok iyi ilişkilerimiz var iranla biz müttefiğiz NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE! NE MUTLU MÜSLÜMAN OLANA. ALLAH İSRAİLİ ISLAH ETSİN

  64. kbakma says :

    Bazı arkadaşlar türkiye daha güçlü diyolar !! biz abdye kafa tutabiliyormuyuz? abd türkiyede üst kuruyo olacak işmi !!! abd türkiye hava sahasını 5 dk fazla ihlal ediyor kalkan bi uçağımız yok kısacası abd kontrolündeyiz
    şimdi bi savaş çıksa nüklüeer gücü olan iran kazanır

    1.ürettiğimiz bi silah yok
    2.nüklüeer tesis kuramıyoruz
    3.yeterli sermaye yok (t.c ımf borcuna bakın 🙂

  65. afrasyap says :

    arkadaslar ne tartısıyoruz anlamıyorum türkiye nin askeri gücü dediğiniz gibi olsaydı gelişmiş bir teknolojımız olsaydı simdiye kadar kullanırdık
    hatırlarsanız kıbrıs hareketında tankları karaya vapurlarla çıkardık onu bırakın kullanacak yakıdı zor bulduk ve amerikanın izin verdiği yere kadar gidebildik onu bırakın daha yakın zamanda almanlarla leopar tankı krizi çıktı adamlar pkk ya karsı kullandırtmadılar tankları dünyada bu kadar tank döküntüsü olan bir ordu gösterin bana arkadaslar bakın ben gerçekleri söylüyorum fakat ümit vaaat eden şeylerde olmaya basladı kendi silahlarını üretme çabası dogdu mesela altay tankı projesi yine helikopter projesi sonra çok gizli yürütülen milli uçak projesi fakat çok geç kaldık diyebilirim bu projeler amerikayı ancak 50 yıl sonra yakalar iranı takdir etmek lazım zamanında füzelerden ve hava kuvveterinden canı yanan iran kendini çok iyi geliştirmiş zaten yaptığı füzelerde işe yarar füzeler amerikanın 2. nesil harp füzeleriyle eş değer en azından canını yakacak nitelikte neyse uzun lafın kısası türkiye ve iranı hiçbir devlet işgal etmeyı göze alamaz çünkü muazzam bir geerilla direnişiyle karsı karsıya kalır sonsözüm kardeslerim iranlılara helal olsun size daha iyilerinide yapabilirsiniz yeter ki isteyin ALLAH aemanet olun gönlümüz sizinle

  66. TÜRK GENCİ says :

    fahri uyuma önce bizbaşladık
    iranna ABD ambargo uradıktan sonra başladı dah seviyemize ulaşamadılar bile

  67. Hüseyin says :

    Aferin, İrana . iran, siyonist tehlikenin farkında
    bölgede israil durduracak güc. bizde aklımızı başımıza alıp, israilin dünya hakimiyeti düşüncelerine alet olmamamız lazım. bizde kendimiz geliştirmeliyiz.
    İran türkiye için tehdit değildir. müslümanlar kardeştir.
    Rabbim inşaallah en kısa zamanda müslümanları birleştirsin. siyonistlere karşı.
    Rabbim müslümanlara yardım eyle, müslümanların hallerini güzel eyle, hayat şartlarını kolaylaştır, ülkelerinde güven ver. AMİN……….

  68. aytekin says :

    oncelikle ben irani bu yaptigi isleden dolayi kutluyorum ALLAH onlarin butun islerini yolunda gotursun ve avrupa amerika israil gorsunler her bilenden daha iyi bilen bir bilen vardir ve turkiyeden guclu mu degilmi sorusuna ben derimki kardesler bu ulkeler onlara benzetme yapmak yanlis olur kafirler bilsinlerki muslumanlar ne kadar akillilar ve unutmayalimki zalimin zulmu yaninda kalmaz butun muslumanlara selam gonderiyorum

  69. hasan says :

    ya iranmı bizim düşmenımız amerikamı iyi düşünelim iranla trihte çok savartık ama işlh islam aleminin iki güçlü ülkesi oluruz beraberce hakkın sesi için çalışırız irana helal olsun ama iranda çeçenlere karşı rusanın yanında olmadımı bakistanla hindistan arasındaki müçalede darafsız olmadımı ermenilerle ilişkileri iyi tutmadımı bizim soydaşlarımız katledilirken iran iyi ilişkilerini korumayı terçih etmedimi ama türkiye oyadda bu yapılan zülme karşı kim olursa olsun iran işlh hidayete ererde hak için beraber yürürüz

  70. turco says :

    arkadaşlar burda tarafsız yorum yapıcam. ben ne amerika ne ab nede iran yanlısıyım. Ben bir Türküm ve hiç bir devletin başka bir devletle din bağı dahi olsa devlet menfaatleri için herşey yapılır, bunun birçok örneğide mevcuttur din farklı olmaksızın. Şimdi gelelim konumuza malum konumuz savaş stratejileri, senaryoları ve iran. Bazı arkadaşları üzücem belki ama iran burda çok büyütülmüş.İran üzerine bir kaç başlık açmak istiyorum. İlk olarak bildiğiniz gibi iran küçücük ıraka çok acı bir şekilde yenilmiştir. Şimdi bazıları yok efendim o zaman teknolojisi yoktu şu yoktu bu yoktu diyecektir ama inanın hepsi boş şeyler… gerçek ortada. İkinci olarak da iran – israil savaşı hikayesi. sizlere kesinlikle söylüyorum ki bu savaşı istemeyecek tek taraf irandır. Eğer boyle bir savaş olursa sizin soyleye soyleye bitiremediğiniz 3000 yıllık bir devlet cidden yok olur eğer işin içine rusya çin vede ab iran tarafları girmezse.. Askeri güç çok ilginç birşeydir ancak içinde oldugunuz zaman anlayabiliyorsunuz. Burda iranı başlar üzerine alan birçok arkadaş ırak savaşından önce de amerikaya mezar olacak, ırağın soyle silahları var boyle sılahları var diyordur. Nerde… Amerika gibi teknolojiyi bu denli kullanan bir devletle savaşda fazla da yapacak birşeyiniz yok.. Şunu size net soyleyim iran bir tek uçagını bile kaldıramaz. Ancak iranın gücü gürcistan bulgaristan türü ülkelere işler. Mİsal olarak israilin mısırla savaşı. Kİm derdi ki mısır kaybeder! mısırı bırak o dönem israil tüm araplarla savaştı desek yeri. ki iranla savaşta bu savaşlarda görmediğimiz zalimliği de görürürz. Tabiki bnde bir müslüman Türk olarak iranın boyle bir işe girmesini istemem fakat inanın ki iran için hiç tedirgin değilim çünkü iran bu cografyada 3000 YILDIR çok iyi!!! bir dış politika sürmüştür. bu sergilediği kaypakça politikayla ün salan bu devlet tarih boyunca bize düşman olmasada dostta olmamıştır çünkü iranın ipiyle kuyuya inilemiyeceğini Türk devleti çok iyi biliyordu. Günümüzden bir örnekle açıklamak gerekirse hani o güçlü! çevik! teknolojik! iran ordusu gazzede yapılan bu kadar zalimce olan bir harekat sırasında sanki kulaklarını tıkadı. Normal zamanda mangalda kül bırakmayan iran nerde.. İş ciddiye bilince ortalarda yok bu arkadaş. Bu kadar met ettiğiniz iran çıkıp da bu siyonistler eğer bu harakatı durdurmazsanız bizde resmen size savaş ilan ediyoruz deseydi ya ama bunu hiçbir zaman göremiyecez. Yine dayanamadı ve Türkiye osmanlılığıyla sahip çıktı. Güzel de oldu ama faturası yolda… İllaki bi yaptırımı olacaktır. Koca! iran da davosdaydı ama dut yemiş bülbül gibiydi mübarek çıt çıkmıyor. Daha birçok örnek mevcut fakat bu kadarı şimdilik yeter sanırım.

    Birde iran nüfusunun yapısını sizle paylaşmak istiyorum fars nufusuyla Türk (azeri, kaşkay, horosan …) nufusu yaklaşık kafa kafayadır. Yalnız burdaki sorun -hani iran için canını verecek arkadaşlara sözüm- Türklere uygulanan insanlık dışı baskıdır. Detaya girmiyorum isteyen araştırır öğrenir. Burda ilk akla gelecek husus herhangi bir savaş halinde bu büyük nufusun irana dönmesidir. Amerikada olası harekatta bu zarfı kullnamak isteyecektir tipik ırak örneği gibi. Fakat bana göre ne olursa olsun ırakdaki kaypaklığı Yüce Türk Milleti hangi bayrak altında olursa olsun yapmıyacaktır.

    saygılar…

  71. turco says :

    şimdi gördüm üstüdeki mesajıma ek olarak yazıyorum.

    Bir arkadaş kıbrıs savaşındaki imkansızlıklardan bahssetmiş, dogru evet imkansızlıklar vardı ama sene 1974 dü. Ülkede bırakın silahı yiyecek yoktu. O günlere bakıldıgında bugünlerin kıymetini iyi anlıyoruz. Güçlü olarak bahsedilen iranda 1980 li yıllarda 15 milyonluk ırak tarafından bozguna ugratılmıştır. keza ırak amerikaya da bir füzze atmamıştır atamamıştır. Burdan yola çıkarak iranı düşününüz. Burdan çıkan ilk sonuç savaşı kimin kazanacağının belli olmamasıdır. Diğer taraftankıbrıs barış harekatı dendiği gibi tüm teknik yetersizlik, yakıt yetersizliği (bu şimdi de olsa yaşanabilir çünkü kaynak bizde değil tek çare nükleer enerji) vs… birçok durum söz konusundayken Türk ordusu çok başarılı bir harekat yapmıştır. Türk ordusu savaş meydanında bunu başka bir sözle analatamıyorum ama kaba tabirle yoktan varedebilen tek ordudur Türk Ordusu. Bilmem biliyor musunuz ama harp taktiklerinde en zor işkal edilecek kara parçaları adalardır ve bunu çok kısa bir sürede Türk ordusu başarıyla tamamlamıştır. Gelelim tankların taşınma şekline deniz yolu dışında başka bir ekonomik taşıma şekli yoktur. hava yoluyla taşıma vardır ve tank paraşütle aşagıya atılır Türk ordusu bu kabiliyete de sahiptir fakat çok garantili bir yöntem değildir. Şunu da bilmemiz gerekir ki dünyadaki diğer askeri kuvvetler hakkındaki bilgime dayanarak en az reklam yapan ordu bizdedir. Nedendir bilmem hiç kendilerini övmez ve bilgi vermezler. Bu buyuk bir eksiklik. Burda birçok arkadaşta bilgi kirliliği mevcut. Bilmiyorlar ki kıbrıs barış harekatı son zamanların en başarılı harekatıdır. Hatta amerikadan tutun da yunanistanda bile bu harekat taruz taktik dersinde kesinlikle bir konu altında anlatılıyor.

    Geleim irana.. Evet amerika irana şu sıralar iran haddini aşmazsaki kesinlikle iş ciddiye bindimi irandan ses çıkmaz (bu sergilediği kaypak politika ki kendilerine göre çok başarılı bir politikadır, sayesinde Türkiye hiçbir zaman iranla sıkı ilişkiler içine girememiştir.) ve belki en büyük neden de RUSYA dır. İranın tüm silah teknolojisi rusyaya aittir. Oyle dendiği gibi özgün filan değildir isimleri hariç fakat sonuç olarak teknoloji kime ait olursa olsun bu silahları üretmektedir ve rusya her zaman iranın arkasındadır. Çünkü bolgedeki devletler arasında amerikaya en karşı olan ülke irandır ve iran gibi bir ülkenin silahlandırılması da rusyanın işine gelmektedir. Tüm teknolojisini rusyadan sağlamaktadır fakat komik bir durumda vardır ki o kadar kötüledikleri amerikada da eğitim yapmaktan bi türlü vaz geçememiş bir alışkanlık haline gelmiştir. Hatta çoğu zaman amerikaya gitmek için Türkiye gelip burdan amerikaya geçerler. Neyse uzun lafın kısası herşey bir politika ve strateji. Bunları iyi anlamak için ya asker yada siyasetçi olmak lazım yoksa burdaki birçok yorumun oldugu gibi magazinden ileri gitmez bu yazılanlar.

    saygılar…

  72. Siz Ne Diyorsunuzz.. says :

    Sizin Aklınız hala yetmez.Bir Konu hakkında herşey ortada bulunmaz ve bulunamaz.Bazıbilgiler belgeler saklı kalmalıdır.Nereden biliyorsunuz Türkiyede böyle füzelerin ve sistemlerin olmadıgını.Tabi bilmezsiniz medya böyle bişey söylemedi..Demekki Böyle bir sistem Türkiyede yok.Basın dediginiz sizin inancınız galiba.

    Arkadaşlar aklımızı baçımıza alalım yok türkiye güçsüz iran güçlü bunlar laf..İnsanların ve medyanın ortaya çıkarmış oldugu bu tip haberlere kendinizi çok kaptırmayın.Allah’ın izni ile Türkiye Şu durumdan kurtulunca ve kurtulacak..Ozaman Çok büyük bir atılım olacak bakın görün haatta bu yorumu isterseniz bir yere kayıt edin..

  73. yarasa says :

    selam evet arkadaşlar özellikle okuyan arkadaşlara sesleniyorum artık dünya yeni bir diriliş içinde bizlerde peygamberimizin sözleri tutarsak ancak uaynırız evet şi

  74. yarasa says :

    benim ya inanırmısınız benim arkadaşlarim bos gezeziyor atom mühendisi türkıyeden bir el acılmıyor kendisine yutr dısı teklıfleri geliyor ne yapacagına karar veremedi yani bilmiyoruz yanlıs yönlendiriliyoruz.birçok genclerimizde bu bölümde okumakta kararsızlar

  75. serdar says :

    irana kimse kafa tutamaz dünyada yenilgisi olmayan tek ülke olurda abd ile savaşırsa doğa edin iran kazansın yoksa türkiye biter

  76. adı BAHTİYAR says :

    arkadaşlar biz saddam hüseyinide gördük bir zamanlar füze tank top tüfek kabadayılık medine tugayları iran ırak savaşınıda biliriz cumhuriyet muhafızları (ırak ordusu)300.000 ölü iran ise 1000.000 insanını kaybetmiştir yani iki ülkede 8 yılda bi halt yiyemedi kaldı ki iranın yaptığı beyin yıkama yok olanı var gösterme türkiyeye gelince ordumuz dünya tarafından kanıtlanmış başarılara sahiptir stratejik konumda bizden yana füze olayına gelince demokratik ülkeler sokak kabadayısı değildirler varını yoğunu mahalle kabadayısı gibi sergileyip sölemez iranı sevmediğimden değil dostlar iyi hoş güzel olsun ama gerçekler acıdır dostlar malesef iran bir abd saldırısına dayanamaz ÇÜNKÜ SADDAM HÜSEYİNDEN GÜÇLÜ VE MODERN DEĞİLDİR ama bide şunu söyliyeyim tüm yer tesisleri pert olduktan sonra iş kara gerilla savaşına gelince abd mahfolur o ruhu iranda görüyrum ama teknolojiyi değil füzelere gelince diyelimki doğru ama onlarıda durduran sistemler var yani hedefe ulaşmadan başka bir füze tarafından imha herkese selamlar iyi günler…

  77. bedrettin says :

    degerli arkadaslar oncelikle muslumanlarin guclenmesini hazmedemeyen dis gucler var albette iranin boyle super gucte silah uretmesini dogru buluyorum elin yabancisi yapiyorda neden benim musluman kardes bildigimiz iran uretmesin

  78. ALPAY says :

    KARDESİM SİZİN BEGEN MEDIGINIZ ULKE IRAN BAKIN NASIL YAPIYOR YAKALADIGI PKK YI VINCE TAKIP ASIYOR YA BIZ NEYAPIYORUZ DAGDAN İNDIRIP SOKKAGA SALI VERIYORUZ KIŞ GELINCE GELİP TESLIM OLUYOR PİŞMANIM DIYE YAZGELIYO DAGA CIKIP BİZE KURSUN SIKIYO BİZDE YAKALADIMIZ PKK LIYI VİNCE TAKIP ASSAK BAKIN TERÖR KALIYOMU ÜLKEMİZDE

  79. tunc siperi says :

    arkadaslar sunu sölim ya göz buyamaysa sadece pilastikse nabcak? SUNDA UNUTMAYIN BİZ YAPMACIK DEĞİLİZ GERCEĞİZ GÖRECEKSİNİZ

  80. tunc siperi says :

    BİR MİLLET ASLA GÜCÜNÜ ACIKLAMAZ BU APTALIKTIR

  81. tamer says :

    arkadaşlar bazı arkadaşlar yazmış iran orta doğu ve balkanların en güçlü ülkesidir diye bu kadar büyütmeyin irandan hizbullahı ve uzun menzilli füzelerini çıkartın geriye hiç bir şey kalmaz iranın savaş yapacak bir hava gücü yok bir ülkeye hücum yapabilecek bir ordusu yok savunma sistemleri iyidir ona bişey diyemem ama türkiye iran karşılaştırması yapmak için çok erken simon peres herkes iyi bilir bu adam çok iyi bir askeri dehadır uzun yıllar ordu genel komutanlığı yapmıştır iranı çok rahat, vururuz diye tehdit ediyor türkiyeye gelince türkiyeyle savaş istemiyoruz diyor bu adam boş konuşmaz ne kadar nefret etsemde çok tecrübeli siyasetçi

  82. kemalettin dürgüzerler says :

    israil belanı bulucaksın köpek gibi gebereceksin yakında israil en ufak hatanı iran affetmiyecek

  83. suikastci says :

    helal olsun irana

  84. lazkopat says :

    israil bir hata yapıp iranı vurmaya kalkarsa ki götü yemez ama biz yinede o hatayı yaptı diyelim iran yeni füzesiyle israili haritadan siler zaten isralin bir füzelik canı onuda iran alcak :D:D:D:D

  85. Mert says :

    Tebrik ediyorum iran`ıTürkiye nin yapamadığını onlar yaptı ..

  86. hüseyin says :

    Bu kadar dar görüşlü olmayalım çoğumuz biz şöyleyiz biz böyleyiz demesi çok dar görüşlülüğünüzü göstermekte.Biz böyle dedikçe gelmişmekte bir adım bile atamayız.Eksikliklerimizi görmemiz lazım ki gelişebilelim biz paso kendi reklamımızı yapacağımıza gelişmek için çaba göstersek böyle adb gibi itlere muhtaç olmayız iran da böyle yaptı işte gelişti………

  87. haykobiz says :

    ya ne f-16 isterse f-50 olsun hiçbiri birşey yapamaaz sadece ufak bomba atabilir cahil cahil konuşmayın adamlar yapmış tebrik edelim şu bir gerçek türkiye kendi içindekilerini halledemio ki iranla savaş açsın.doğudaki askerlerimizi şehit yapanlara nie gitmio o f-16 lar gitse bile ne oluo hani sonuç ne!!! siz hala savaştan bahsedionuz.türkiye savaşa bile giremez bu sermaye ile herkzden emir alıyoruz ..hiçbirşey yapamayız ..kore bile gücünü dünyaaya gösterio biz onu bile yapamıyoruzz..dahha ne diymmm

  88. can aslan says :

    İRAN SAVUNMA SİSTEMLERİ HER NE KADAR GELİŞMİŞ OLSA BİLE KOMŞU ÜLKE OLARAK YANINDA TÜRKİYE VAR VE TÜRKİYEDEN KORKMALI NEDENMİ ?
    ÇÜNKÜ TÜRKİYE İRANI DA SATAR AMERİKAYA

    DİYARBAKIRDAYIM VE BURDA IRAK SAVAŞI BAŞLADIĞI ZAMAN ÇOK DEĞİŞİK UÇAKLAR İNİYORDU BU BÖLGENİN HAVA SAHALARINA TABİ SONRA ÇIKTI (CİA-ABD-İSRAİL)
    OHHH NE GÜZEL

  89. ali says :

    tebrik ederim umarım daha iyi füzeler çıkartır hepimiz alkışlıyalım . israil vurur ve müslümanlara karışan devletleri vurur.

  90. EsAd says :

    1 eger ıranın guu yok dıyorsanız bu adamlar nasıl oluyorda abdyı tehtıt edıyor nasıl oluyorda abd kopek gıbı korkuyor?2)5tane 5 f16 iran sınırına gırmeden ındırılır kafanı yorma 3)buadamlar nasıl oluyorda kımseye sormadn kafasına göre kandılı fuzliyor bombaya boguyor biz 1yıl boyunca abdye yalvardıkta zorla girdik dahasıda varda bunlar sıze yeter
    ve son olarak merak etmeyn bn en az sizin kadar TüRKUM ülkemı mılletimide cok seviyorm ama yiğidi oldureceksınz hakkını vereceksınz bunu unutmayın:…

  91. müslümancihadı says :

    allahın rahmeti İRANIN VE HİZBULLAHIN üzerine olsunki onlardır müslüman dünyasını devam ettirecek biz eğer onların askeri deilsek bile onlara yardım edebiliriz AMERİKA VE İSRAİL allahsızlarının ÜRÜNLERİNİ KULLANMAYIN resmen onlara para kazandırmayın ALLAHIN RIZASI İÇİN KAFİRLERİN AZABINI ÇEKMEMEK İÇİN

  92. ihsan says :

    yunus denen vatandas sen bir * yada siyonıst işbirlikçisisim

  93. ihsan says :

    yunus denen vatandas sen bir AHMAKSIN

  94. oguz says :

    ben iran ı destekliyorum biz yapamıyoruz bari iran yapsın İRAN BENCE BİZİM EN İYİ DOSTUMUZ OLMALI AMERİKANIN götünde dolaşcağımıza avrupa birliğine girmek için 10 takla atıcağımıza biz kendimize yeteriz iranıda yanımıza aldığımızda bizi hiç kimse tutamaz belki rusyayıda alabilirsek yanımıza süper olur

  95. ayhan says :

    saddamda amerikaya kafa tutuyordune oldu.ayrica ülkemiz iranda yüz kat daha güçlü istesek 24 saat işkal ederiz.en büyük tük ordusu başka büyük yok .

  96. serze says :

    irem sana katılıyorum bu daha başlangıç

  97. burak says :

    arkadaşlar biz daha iyisini engeller olmasa yaparız neden cunku adamlara karışan görüşen yok her konuda ozgurler bırak amerıka gorusmesı yapmayı adamların ulkesıne bı gıdın bakın hiçbir amerıkan markası yok mc donalds burger kıng acmak kımın haddıne orada adamm tabı yapar

  98. fatih says :

    arkadaşlar bizi yöneten amerika olduğu için biz bu gidişte hiç bir …….. yapamayız

  99. kazım says :

    Öncelikle Bazı arkadaslarımız yanlış anlamış lütfen arkadaslar kimse iran türkiyeden güçlüdür demiyor bakınız İrandan bize zarar gelmez aksine yarın abd türkiyeye saldıracak olsa ilk iran koşar yardımımıza Müslüman bir ülke olarak her zaman hüslüman kardeşlerimizden yana olalım gerekirse bizde yardıma koşalım bazı arkadaslar ABD güçlü süper güç şöyle böyle diyor ama unutmayalım çanakkale savaşında kaç ülkeye karşı zafer kazandık tmm belki silahımız yoktu yarım ekmekle geçiyodu koskoca bi gün ama Şunu hiçbir zaman unutmayalım İMAN WE CESARET OLDUMU inanın çıplak ellede savaşı kazanırız :=)

  100. osman says :

    arkadaşlar hiçbir zaman bir müslümanla bir diğer müslüman ülklerin güçlerini karşılaştırmayı çünkü bu siyonistlerin taktiği bizi kıs kıs kenardan izliyorlar çunku bu didişme ileride iki ülke hlkını birbirine zıt yapa neden isrsille türkiyeyi karşılaştırmıyorsunuz .çünkü bunu onlar istemiyor onların her zaman bizim dostumuz olduklarını düşünmemizi istiyorlar.müslümanın kanı müslümana….HARAM

  101. aslan says :

    şu anda bile kullanılan sitelerin çoğu amerikanın ama biz müslümanlar asla ama asla gavurlara yenilmicez iran müslüman ülkelerin 1.sidir keşke türkiyede öle olsa gavurlar en çok ölmekten korkar ama müslümanlar ölümün üstüne giderler ben şu anda küçükde olsam hep kardeşlerimize yani müslüman kardeşlerimize yardımım sonsuzdur. şu anda müslüman kardeşlerimizin çoğu ölümle karşı karşıya ben küçüğüm die yardım edemiorum ama siz yetişkin insanlar lütfen müslüman kardeşlerimizin çağırılarına karşılık verin…

  102. lanurcismnen says :

    Arkadaşlar türkiyenin askeri gücü dünyada hiç bir yerde kesinlikle yok 2 defa hariç bordo bereliler yaklaşık 7 sefer dünyada birinci gelmiştir. Karada her zaman türk askeri kazanır. Havaya gelince herkez sanıyorki uçakları amerika istese hemen düşürürr !. Çok büyük bir yanılgı Aselsan var binlerce mühendisimiz var illaki bunun bir yolunu bulmuşlardır ! Ayrıca bence türkiyenin çok güçlü füzeleri var ama bunları kimse bilmiyor! Türkiye uzun zamandır savaşmadı hep yığdı yığdı! Türkiye her zaman barışı sever fakat şu anda baştakiler biraz korkak nedeni ise 100 lerce ajan var isteseler onları bile öldürürler! Türkiyeye savaş açan birinin deli olması lazım çünki herkes bilirki türkler asla korkmaz ölene kdar savaşır yenilmez !

  103. GÖKHAN says :

    iranda türkiyede güçlü bndan zerre kadar bi terettüdüm yoktur.

  104. ahmet says :

    türkiyenin savaşa girmesi tavsiye etmiyorum girersede çok fena olur türrkiye için çünkü türkiyeni teknolojisi ii degil füzede yok bombada

  105. ÖRS says :

    iran türkiye den güçlü değildir.sizler türkiyenin nükleer silaha sahip olmadığını nerden bilionuz.yer altında maden açıyorum diyerek nükleer santrali olduğundan şüpheleniyor.yaoksa çin ABD vb. ülkeler çoktan türkiye mizi yıkmıştı. iran ve türkiye ve bi kaç ülkeye fazla tehdit etmiyorlar.çünkü nükleer silahtan korkuyorlar.yapılan araştırmalara göre TC:780 nükleer füze ile dünya 3. südür emeğe saygı! arkadaşlar

  106. ÖRS says :

    dünya 3. lüğü nükleer silah sayısı olarak kafanız karışmasın ayrıca globalfirepower.com bu siteden ülkeler arası askeri olarak herşeyi bulabilirsiniz

  107. ceyar says :

    ben askerliğimi iran sınırında yaptım zannetmeyin iran güçlü evet güçlü ama o kadar değil askeri sistem hiç yok onlarda 1 yıl yanyana nöbet tuttuk kesinlikle kara savaşında çok zayıflar sadece füzeleri var benim amacım iranı karalamak değil kesinlikle ama bunlar gerçek allah irana yardım etsin

  108. yazar says :

    türkiye, iran ve rusya bir araya gelirse dünya abd zulmünü ortadan kaldırır.

  109. ömer says :

    İRANA LAF YOK. TÜRKİYE DE SİLAH ÜRETSİN İŞİ NE?

  110. türkish says :

    iran füzelerine güveniyor bize tüm dünya düşman ama bir tane insanlığı katledecek füze üretmedik bu güçsüzlükten değil akıllı düşüncemizdendir iran TÜRKİYE den güçlüymüş salak salak yorum yapmayın

  111. türkish says :

    şu an bu coğrafyada TÜRKİYE değil başka bir ülke olsaydı şimdiye kadar iran orda kalamazdı ırak modeline dönerdi çoktan böyle bir katliama izin vermiycemizi abd biliyo

  112. türkish says :

    bir kere yukardaki yorumlarda demişmki biz abd ye kafa tutabiliyor muyuz ırakta askerlerimizin başına çuval geçirdiklerinde bizim yetkili kişi görüşme falan yapmadan tek emirle askerleri istedi sabah kuzu kuzu gönderdiler.
    peki abd bize kafa tutabiliyor mu
    biz bu coğrafyada olmasaydık orta asyadaki TÜRK devletlerini ve orta doğuyu avrupa ve abd dağıtırdı bizden korktukları için yapamıyorlar
    abd TÜRKİYE de üst kuruyomuş salak salak yorumlar yapmışsınız
    abd bi yere BM gücü isterken neden TÜRKİYE den diğer ülkelere göre daha fazla asker istiyor çünkü abd TÜRKİYE olmadan bi işi başaramıyo ırak a girdi bi bok yiyemedi direniş güçlerine karşı duramadı bir tek petrol bölgelirni elinde tuta biliyo abd TÜRKİYE olmadan bir hiç

  113. akıllanınartık says :

    dikkatlice okudumda yorumları bazı arkadaslar askeri hiç bir bilgiye sahip değil. 5 tane f-16yla iranı yerle bir ederız diyen var hiç gülceğim yoktu iranda 516 f16 vardır ve 400 adette saege adlı tamamen kendi üretimi olan uçağiını üretmeye başlamıştır hava filosu 900ün üzerinde ve ayrıca f-16ların yazılımı tamamen kendine aittir. türkiyenın hava gücü yokdur neden dersenız f-16larımız kodları abdnın elindedir. ve 200-250 civari f16mıs var bide bazı ülkelerin hurda gördükleri f4 var 70 küsür falandı onlar yakıdna çürütülmeye bırakılacak. ayrıca iranın karadan havaya tam hedefle vuran füzesi var 40tan afzla savas gemisi var türkiye kendi savs gemisini daha 1 tane üretti oda savas gemisi denmez top atısı var herhangi bir menzilli füzesi bile yok 3 tane türkiye 1 tane iran eder askeri bakımdan iran abdye kafa tutuyo ya siz bomboş pkk kamplarını bombalarken bile abdden izin alıyonuz abd pkkya açık açık yardım edıyor bunu herkeste bılıyor pkklı itirafcılar söylüyor bunu birkaç arkadasımız askeri bişey bilmeden yorum yazıyor gidin arastırın sizin gibi düşünen kişiler devletin başında oldugu için türkiye bugün bu halde tsk f16larımız yunan uçaklarını bile bugun it dalasında radarında dost uçak olarak görmekte natoda üyeliğimiz yüzünden 3 tarafı denizlerle cevrili olmasına ragmen deniz gücümüz yok sayılır gidin irana bakın artık savaslar kılıç kalkanla kazanılmıyo ayrıca bazıları türkieyed önemli füzeler var demiş eger dediğin gibi olsaydı 10m nüfuslu yunanlılar bize kafa tutmazdı ege sularında hepinizi aklı selime davet edıyorum düşünün düşünmeyen bir toplum hayvandan farksızdır insanla hayvan arasında en büyük fark düşünmedir hayvan düşünmez ama insan düşünür bu farkı gösterin

  114. ömer says :

    kardeşlerim türkiyenin elindeki füzelerin uçakları bütn bilgisayar kontrolleri satın alınan ülkelere aittir yani onu üreten ülkeler istediği anda türkiyedentek bir uçak bile havalanamaz

  115. inzar says :

    kardeşim saçmalamayın eğer amerika ve israil iranı bitirirse 2 yıl sonra türkiyeye de vurmak için harekete geçeceklerdir aklınızı başınıza alın kafirlerin yanındamı yoksa müslümanların yanındamı savaşa gireceksiniz yaşasın CİHAT bizlere ŞEHİTLİK mertebesi var kafirlerin safın da yer almayalım

  116. müslim says :

    :))kimi diyor..bizim küçük atom bombamız var kimi diyor uçak alıyoruz kimi diyor 10.000km menzinli füze var patlayca göremiyon..kimi diyor mitimiz iranı çökertir(mit israil elinde)kimi diyor iran güçlü değil.hep şehir efsaneleri türkün gücü osmanlıyla BİTTİ..evet adamlar güçlü bilmk istiyorsanız amerika gibi bi ülke bile savaş açmaya cesaret edemiyor çünkü altında daha ne silahları var tahmin bile edemezsiniz..ÇÜNKÜ KENDİLERİ ÜRETİYOR ÇÜNKÜ LAİKLİK GİTTİ DİYE BİRBRLERNİ YEMİYOLAR ÇÜNKÜ KÜRDÜ LAZI ARABI TÜRKÜ BİRBRNE DÜŞMÜYR ÇÜNKÜ ASKERİYENİN BAŞINDAKİLER ALLAH TAN KORUYOR ÇÜNKÜ ADAMLAR NE AMERİKA NE İSRAİL KORKUTUYOR BU OSMANLININ SAHİBİ OLDUĞU ESKİ ÜLKE SİZCE KİME BENZİYOR OSMANLI İMPARATORLUĞUNA BENZİYOR YANİ ESKİ BİZ ONLAR adamlarla gurur duycağımıza kendmizle mukayese ediyoruz dalga geçer gibi :)) türkiye en son bilim adamlarını adnan menderesle astı LAİK rejime karşı geldiler diye :)) eyvahh laiklik gidiyorrr ama kimse bilmiyor ülkemiz gidiyorrr……

  117. arian says :

    irana helal olsun irakla 8 savsti buyuk darbeler aldi simdi istiyor 10 yil ichinde aya astronot gondersin ve inaniyorum 15 yil sonra ortadogonun en guclu ulekesi ola bilir

  118. Burak says :

    arkadaşlar çok güzel konular konuşuyosunuz bir kaç arkadaş türkiye de üretse diyor evet bunu hepimiz çok isteriz fakat bizim ülkemiz öyle bir hal almış durumdadırki ne zaman bir mühendis veya bilir kişiler çıksa öldürülüyor ve genelde intihar ve kaza süsü veriliyor bunları saymaya kalkalım saymakla bitiremeyiz bilmiyorum ama ALLAH yardımcımız olsun ne biliyim dogal kaynaklarımız o kadar çok ki bunları bile kullanamıyoruz ayıp olmasın ama KUKLA gibi olmuşuz inş.. birgün gelirde Tam Bağımsız TÜRKİYE oluruz öyle yada böyle bir gün bu dünyaya biz hükmedicegiz inş..

  119. Mustafa Çoban says :

    Birşey soracağım f-16 ları f-35 satın alacagız satın aldık alıyoruz 2 tane füzemiz var vs. hep başkasından aldıklarımızı söylüyoruz neden kendimiz üretmiyoruz evet üretemeyiz çünkü Allah’ın lanetlediği bir kavim ile ekonomik yönden ve politik yönden anlaşmalar bulunuyor.O adamlar Gemilerin gpslerine uzakdan müdahale edebiliyorsa satın aldığımız uçaklarıda havada imha edebilir öyleyse bir düşünün ?

  120. ahmet yalçın says :

    tebir allahuekber şeytanarın sonu gelecek inşalah

  121. juba says :

    arkadaşlar öncelikle türkiye iran konusuna değineyim.iran ile eğer savaşırsak adamlar bizi güdize bi işgale uğratırlar.iran ruslarden bakarak kendi silahlarını üretiyorlar artık.bizim elimizde kaç tane kendi silahımızı ürettiğimiz modelimiz var.zira iranın nükleeri var allah koruusn atarsa biteriz.ama eğer iran ile bir olursak o zmn güzel olur işte.ayrıca bu şahab4-şahab5 füzelerini inşallah üretirler çünkü hiç yoktan adamlar müslümanlar gidip israile mi destek verelim.türkiyeye bir ders olmalı bence bu iran ın kendi füzelerini üretmesi.Bizde üretmeliyiz bence.yani iran türkiyeden güçlüdür

  122. ksdfjsjdhfkja says :

    3.Dünya savaşı çıkacak elbette füzeleri süs diyemi üretiyorlar israil çok kötü olcak aynı derilerinden gene sabun yapılacak israilin.. Akıllanmıyorlar hayvandan daha aşağılıklar duygusuzlar vicdansızlar işte bunları yağlarıyla sabun yapılacak inşallah öyle gömülecekler Bir rivayet var turkıyenn nufüsü 15milyona düşecek deniliyor savaşta ogün gelcek ne amerikayı görcez tek güç tek devlet tek para olmak istıyorsa yeri hazır gayların….

  123. mizbah says :

    iran savaşa girerse 3 dönya savaşı cıkar

  124. mizbah says :

    cünkü bütün dünyanın güzü iran üzerindedir

  125. gazzo says :

    Gaza gelmeyin millet. Nükleer füzeleri var israilin 3-5 tane atsa dümdüz eder attığı ülkeyi!!! Teknolojik düşünün… bir de hız çok önemli!!! yani füzeden ziyade hız! Hindistanla rusya sesten hızlı füzeler üstünde çalışıyorki onu imha edecek hızda bir füze yok!

  126. mutta says :

    kim ne derse desin iran turkiyeden silah olarak ileride hem teknoloji hemde silah yorumcu arkadas f35 alacagiz demis baslangic yazilimi olmayan ucagi ne edeyim senin dusmanin iran degilki hem iran ucak gondermeden ulkeni yikabilir fuzelerle turkiye neyle yikacak f35lerlemi turkiye teslimiyecci olmasaydi daha iyi olurdu ama simdilik zor

  127. mehmet says :

    gerçeği sır gibi hemdünyadan hemde miletimizden saklıyorlar.türkiye dedikleri bırakın amerikayı isaraile bile kafa tutamayacakkadar aciz ve yoksul bir ülke. bizim bir derdimiz var terörve kürt sorunu.bu kafaylan 50 senede1 adım ilerleyemeyiz.iranı canı gönülden kutluyorum allah yardımcıları olsun. eğer ilerde dünyaya yön verecek birmüslüman ülkesi olcaksa eğer inşallah bu iran olur.bu onların hakkı müslüman dediğin zeki olur

  128. mert says :

    arkadaşlar her şey silahlamı oluyor. siz turkiyenin konumunu iranın silahlarına değiştinizmi??
    unutmayınki hiç bir güç ne amerika nede başka bir ülke çanakkaleyi unutmuş değil. Yer yüzünde bizleri hiç bir ülke silahla deviremez. bunu şanlı tarihimizde kanıtladık lakin musluman kardeşimizin bu şekilde silahlanması çok güzel. onları tebrik ederiz ama unutmayınki turkiye anıyla şanıyla şunu kanıtladıki bizim cephanelerimiz ve silahlarımız bizim bu ülke topraklarına olan aşkımızdır. bunu hiçbir füze uçak yada tank yıkamaz. biz bunlara sahibiz ya dunya ülkeleri???
    en şanlı orduya sahibiz ya dunya ülkeleri. gönül isterki tüm müslüman ülkelerine allah böyle bir orduyu ve milleti nasip etsin. amin.
    kanlarımızla suladığımız bu ülkeyi kanımızla tekrar tekrar sulamaya hazırız…!

  129. yigit says :

    arkdaşlar en iisi askerimizn dedgi gbi bagış yapmak lazımmm elmzden geleni yaplammm eskiden en güçlü bizdik gen biz olllm aslında kolay hç bir şey zor dgldr..

  130. ali^^ says :

    arkadaşlar türkiye güçlü ama yönetenler aciz 2 çapulcuya bile fırsat veriyorlar bi hikaye anlatacam size padişah birgün sivil giyiynir halkın içine karışır ve bir köye gider kahvede oturur yaşlıları dinler yaşlılardan bi tanesi derki ben padişah olsam 1 haftada orduyu öle güçlendiririmki her girdigim savaşı kazanırım der .bunu duyan padişah hemen saraya döner ve o yaşlı adamı saraya çagırır
    sen böle böle bişey demişsin sana bir hafta müsade al 1000 kişilik ordu emrinde ısbat et dedigini der
    adam orduyu alır ve ilk emir olarak herkese 3 gün izin verir dinlenmelerini söler
    4 gün herkesi toplar
    askerlere herkes hamam gitsin tepeden tırnaga temizlensin der
    5 gün kontrole başlar tırnak temizlik ve sünnet kontrolu yapar
    birde bakarki askerlerin çogu sünnetsiz
    700 kişi sünnetsiz çıkar onları ayırır kalan 3 kişiyide ayırır yeni ordu kurar ve padişah gelir süren bitti söle bakalım ne yaptın der
    padişahım ben şöle şöle yaptım
    700 kişi sünnetsiz al bunları hemen başını vur der kalan 300 kişi müslüman ve has askerlerindir
    al bunları hangi savaşa girersen gir kazanacaksın der
    anlayacagınız bizim ordumuzdada sünnetsizlerde var
    vatan hainleride
    onları ayıklamadıkça biz *** pkk ile bile baş edemeyiz
    adam termel kamerayla karakolu basan teröristleri izliyo ama mesafesi 700 metre olan kara kola ne telsiz uyarısı yapıyo nede yardıma gidiyo
    yazık
    bu ülkenin haline
    iranı destekliyorum
    yaşasın din kardeşleri

    *admin edit: lutfen ifadelerinizde küfür kullanmayınız*

  131. ali^^ says :

    heronla baskını izleyip 1 saat boyunca yardıma gitmeyen ve o 6 askerin ölümüne sebep olan şerefsiz vatan hainlerine yazıklar olsun hiçbir türk size hakkını helal etmeyecek

  132. ali^^ says :

    ayrıca bi arkadaş yorum yazmış türkiye uçak alıyo diye israille savaş çıksa o arkadaşmı kullanacak acaba o uçakları yazılımları onların elinde yani marşına bile basamayacagın uçagı al başına çal
    milli yazlımmı silahlara sahip olmadan asla zafer bizim degildir
    heronların varda ne oluyo 3 tane çapulcu pkk ile baş edemiyosun birde tersini düşün
    eger tsk daki silahlar pkk da olsa ne olurdu düşünmek bile istem,iyorum neyse çok karanlık günler türkiyeyi bekliyo çok üzülüyorum ülkenin haline alaha emanet yaşıyoruz

  133. burak says :

    istersek hepsinin anasını belleriz ama şu anki halimizle bu imkansız iranı örnek alıp savunma teknolojilerine yerli yatırım yapmalıyız

  134. ali diyor ki says :

    israil bize az gelir israil ölmeden ben ölmicem azkaldı

  135. sultan ali diyor ki says :

    dünyada bütün müslümanlar irana desdek vermeli canımızla kanımızla savaşırsak dünyayı felaketen kurtarırız mazlum filistinin öcünü alacagız biz daha ölmedik allahuekber

  136. aladdin cu says :

    türkiyede başarabilir ama içimizdeki türk gibi durup gizli düşmanlarımızı yok etmeliyiz devletadına ilk önce birbirimizi tutmalıyız bizler biraz safız hep kendimizi düşünüyoruz ve başarısız oluyoruz en önemli mühendislerimiz öldürülüyor aselsandaki kaybettigimiz nokta bu

  137. Doğuş says :

    körfez savaşı başladığında iran’da daha yeni devrim gerçekleşmişti ve iranın tüm silahları Amerekalıydı ve iran ambargolara rağmen o silahlarla savaşı tam 8 yıl sürdürdükten sonra silah yapmaya başladı.

  138. isimsiz says :

    türkiye 1990 yılında füze geliştirme projesi kapsamında çalışmalarına başlamıştır ilk önce çin ile imzalar atılmıştır sonra abd ve israille ortak teknoloji füze üretimi için imzalar atılmıştır türkiyenin önünde hiç bir engel yok engel var demeyin jupiter füzeleri 1965 yılında abd nin incirlik üstüne döşedeği nükleer füzeler hiroşimaya atılan füzelerin 100 katı bu jupiter füzeleri 1965 yılında 60 jupiter füzelerini abd resmen anahatarını tsk’ya vermiştir şimdi bu füzenin adı ibrahimdir kısaltması ibrhm olduğu için ibrahim ismini almıştır türkiyenin bir çok geliştirdiği ulusal milli kaynakla füze kalkanı vardır şimdi nato üyeleriyle ortaklaşa kurduğu porjeyle düşman füzeleri türkiyeye yaklaşamaz türk kara kuvvetlerinin gücü tartışılmazdır israil genelkurmayı ve abd genelkurmay bunu dile getirmişlerdir her röpörtajlarında dünyada 3 kara kuvveti vardır abd israil türkiye dünyada 3 hava kuvveti vardır abd türkiye israil dünyada 3 deniz kuvvetleri vardır abd türkiye israil türkiye abd israil ve çinle büyük ortak projelere imza atmıştır ve kendi teknolojisinide bu sayede hızla geliştirmiştir türkiye israile odaklanmış durumdadır sayısızca ortak porjelere imza atmışlardır şuanda size dmeek isdediğim şudur arkadaşlar tsk’ya herzmana güvenin he abd israilde varda bu silah füzeler bizde yok demeyin bizdede var trabzona ardahana karsa giderken o baktığınız dağlara manzara diye bakmayın oralartürk silahlı kuvvetlerin cephanesidir oraların gerçek yüzünügörsniz aklınız hayaliniz durur milyonlarca cephanaleik yatıyor o dağların arka yüzünde sakın ama sakın tsk hakkında soru işareti kalmasın aklınızda NOT:dünyada en iiyi komandolar türkiyededir bunu abd israilde bilmektedir ingiltere 2002 yılıda askerlerini bolu dağ komando okuluna göndermiştir 2 gün sonra ingiliz askerleri arkasına bakmadan kaçmışlardır 2000 yılındada aynen abd askerleri arkasına bakmadan kaçmışlardır oke

  139. sami oguzhan aslan says :

    sürekli niye amerikaya kafa takıyosunuz amerika istese ki istiyor bütün afrika kıtasını alır ama herkezin birleşmesinden korkuyor o yüzden dost olmalı biz onları öldürürsek dostları bizi öldürür amaç tek amerika değil dostları almanya italya fransa ingiltere japonya çin gibi ülkelerin işini bitirmek şimdi soruyorum size sizce bunu yapabilirmiyiz zor ama türkler yapar.o yüzden bekleyin ve güçlenin sonra osmanlı olursunuz acele etmeyin

  140. ali says :

    arkadaslar hic kimse yalan söylemesin kendinizi kandirmayin herkes biliyor iranin fuzeleri turkiyeyi de yikar israili de bir dusunun iranin radara yakalanmayan ve 3000km menzilli füzesi var ama türkiyenin 200km menzilli fuzesi var daha guclusu yok iran silahini fuzesini herseyini kendi uretiyor ama turkiye hersey disaridan geliyor tan haric

  141. ali says :

    adamlarin nüklüer silahlari var atom bombasi üretimine bile basladilar yani bosuna ugrasmayalim iran cumhurbaskani gibi kim amerikaya kafa tutmus he kim sahsen ben iranin daha da cok guclenmesini istiyorum ve ortadogunun hakimi olsun

  142. belturco says :

    siz kemalistler yokmu 90 yildir bu ulkeyi inim inim inlettiniz orumcek kafanizla… ataturkun ufkunu sizin gibi beyinsizler anlayamaz akliniz fikriniz darbe nasil yapilir ona calisti bu ulkeyi suluk gibi emdiniz ama millet artik sizi adam sinifina bile koymuyor.. simdi iranin yaptigi askeri basarilari nasil elestirsem nasil karalasam ulan dalkavuklar bizim askeri muhendislerimizi kim oldurup intahar susu verdi veli kucuk gibi hainler yapmadimi tabiki bizde fuze yapariz daha basla askeri araclarda yapariz.. yeterki sizin gibi sikimden kemalistler zirlamasin.. buyuk onder ataturk.. buyuk devlet adami tayyip erdogan.. sizin gibi sulukleri *** kemalistim diyen cakal surusu

    *admin edit: lutfen ifadelerinizde küfür kullanmayınız*

  143. orhan says :

    bence kendi uçağımızı kendimiz yapmazsak 91 yılında ıraktan doğru dürüst bir uçak bile havalanamadı neden çünkü yazılım ve şifreler abd ni elinde olduğu için bana sorarsanız türk hava kuvvetlerine fazla güvenmeyin bir savaş esnasında yerinden bile kımıldatamazsınız sebebine gelince bir örnek vereyim 1992 yılında yunan savaş uçaklarıyla yapılan it dalaşı sonucu bizim uçaklar hedefe kilitlenememiş çünkü radarda dost ülke olarak görünüyor ama malasef yunan mig 29 u bizim f16 yı ege sularına gömüyor ve bu olay kamu oyundan gizleniyor yukarıdaki yorumlara bakıyorum f35 den bahsediliyor bence yazılımı bize ait olmadıktan sonra beş para etmez iran konusuna gelince herkes birşeyler söylemiş bence iran ordusu tsk dan daha güçlü biz kuzey ırağa girmek için abd den izin istiyoruz iran ise istediği gibi kuzey ırağa girip çıkıyor birde şunu belirteyim iran 8 yıl sadece ırakla savaşmadı içerde muhalliflerle dışarıda ırak ve birleşmiş milletler ayrıca asker ihtiyacı olmasına rağmen lüblanda israile karşı en şeçkin birliklerini göndererek hizbullahı kurmuştur iran her cepede kazanmıştır biliyorsunuz ırakta askerlerimizin başına çuval geçirilişini iranda basra körfezinde ingiliz askerlerini esir aldı ve kadın askere baş örtüsü takıp medya sayesinde bütün dünyaya gösterdiler helal olsun böyle orduya bizim mavi marmara olayıda cabası nerdeyse türkiye şuçlu çıkacak.

  144. ss says :

    varımız yoğumuz burda arkadaşlar

    PERSONNEL
    Total Population: 71,892,808 [2008]
    Population Available: 39,645,893 [2008]
    Fit for Military Service: 33,444,999 [2008]
    Reaching Military Age Annually: 1,298,979 [2008]
    Active Military Personnel: 514,000 [2008]
    Active Military Reserve: 380,000 [2008]
    Active Paramilitary Units: 148,700 [2008]

    ARMY
    Total Land-Based Weapons: 6,672
    Tanks: 4,205 [2007]
    Armored Personnel Carriers: 830 [2007]
    Towed Artillery: 685 [2007]
    Self-Propelled Guns: 868 [2007]
    Multiple Rocket Launch Systems: 84 [2007]
    Mortars: 5,813 [2007]
    Anti-Tank Guided Weapons: 1,283 [2007]
    Anti-Aircraft Weapons: 1,664 [2007]

    AIR FORCE
    Total Aircraft: 1,199 [2007]
    Helicopters: 336 [2007]
    Serviceable Airports: 117 [2007]

    NAVY
    Total Navy Ships: 182
    Merchant Marine Strength: 602 [2008]
    Major Ports and Harbors: 6
    Aircraft Carriers: 0 [2008]
    Destroyers: 0 [2008]
    Submarines: 13 [2007]
    Frigates: 24 [2007]
    Patrol & Coastal Craft: 28 [2007]
    Mine Warfare Craft: 24 [2007]
    Amphibious Craft: 8 [2007]

    LOGISTICAL
    Labor Force: 23,530,000 [2007]
    Roadways: 426,906 km
    Railways: 8,697 km

    FINANCES (USD)
    Defense Budget: $30,936,000,000 [2009]
    Foreign Exch. & Gold: $76,510,000,000 [2007]
    Purchasing Power: $853,900,000,000 [2007]

    OIL
    Oil Production: 45,460 bbl/day [2005]
    Oil Consumption: 660,800 bbl/day [2005]
    Proven Oil Reserves: 300,000,000 bbl [2006]

    GEOGRAPHIC
    Waterways: 1,200 km
    Coastline: 7,200 km
    Square Land Area: 780,580 km

  145. nEVİLLE says :

    IRANIN NUFUS 74 MILYON, BU NUFUSUN 30 35 MILYONU TURK, AZERILER ( TURK) 25-28 MILYON, DIGER BOYLARIDA VAR TOPLAM YAKLASIK 30 -35 MILYON , IRANLILAR( FARSILER) 25-30 MILYON, GERISI ARAP-KURT ,

    IRAN EGER SAVUNMAYA ONEM VERIYORSA BU NEDENLEDIR, GERİSİ PALAVRA HICBIR GUC TAMAMI AYNI ETNIK GRUPTAN OLAN BIR ULKEYE SALDIRMAZ BAHANE URETEMEZ, BU NEDENLER DEN OTURU IRAN SAVUNMAYA ONEM VERMEK ZORUNDA, AVRUPALILAR IRANA YAPTIRIM DERKEN FRANSA GIZLICE LISANS VERIR PEUGEOT LARI ORADA URETTIRIR, , IRAN TURKIYEDEN ASLA GUCLU OLAMAZ, EVET BIR IKI FUZE ATAR VURUR E , ONDAN SONRA – TURKLER AYAKLANIR IRANDAKI IRAN NE YAPACAK TURKIYE ILEMI SAVASACAK YOKSA AYAKLANANLARIMI DIZE GETIRECEK ???, TURKIYE DE GIZLI SILAHLAR VARDIR, VE NATO UYESIDIR, NATO UYESI OLMAYAN BIR ULKE NATO UYESINE SALDIRIRSA BUTUN NATO UYELERI SALDIRANI VURMAK ZORUNDADIR BU NEDENLE TURKIYE LIBYA HAREKATINA ORTAK OLMAK ZORUNDAYDI,

  146. nEVİLLE says :

    BAZILARI BIZIM ABD YE BAGLI OLDUGUMUZ ELIMIZIN KOLUMUZUN BAGLI OLDUGUNU SOYLUYOR, EGER TURKIYE IRANDAN GUCSUZ OLSAYDI ABD-RUSYA- HIC BEKLEMEZDI, ZATEN TURKIYE YI ABD ALSA RUSYA BAS KALDIRIR, RUSYA ALSA ABD BASKALDIRIR, YETERKI ABD-RUSYA BIRBIRINE DUSMAN OLSUN O ZAMAN TURKIYE YE KIMSE KARISAMAZ, SUAN TAI SKORSKY HELIKOPTERLERININ YEDEK PARCA URETICISI OLUYOR ANA YEDEK, KOREYLE COK SIKI SAVUNMA ILISKILERI VAR, HURKUS -ALTAY, ITALYADAN ATAK,

    INANIN TURKIYE DE DEV FUZELER YAPABILIR AMA, RUSYANIN LAFINI BILIN TURKIYE OTEL YAPARKEN BIZ FUZE YAPUYORDUK EGER BUGUN RUSYA GERI KALMIS BIRULKEYSE NEDENI BUDUR, FUZE HAYAT-KARIN DOYURMUYOR,

  147. nEVİLLE says :

    ABD NIN IRANI ISGAL ETMESI ICIN TURKIYE YE COK ONEMLI IMTIYAZLR VERMESI GEREK, IRANIN VURULMASI TURKIYE YE ZARAR GETIRIR IRAKTA OLDUGU GIBI, OZAMAN BUSH VARDI SALDIRGAN , FAKAT OBAMA GELDI ISLER DEGISTI, VE ABD KRIS YASIYOR TA BILMEM NERDEKI ULKE YI VURACAKMIS HA HA, BIR DAHA OYLE BIRSEYI GOZE ALMASI KENDINI BITIRIR, ABD OMRUNU NASIL OMANLI OLDUGU GIBI BITIRECEKTIR, EKONOMIK SINYAL BASLADI,

  148. Yunus Yıldız says :

    önce ALLAH de ondan sonra her şeyi bırak

  149. ali says :

    ARKADAŞLAR TÜRKİYE KENDİ GÜCÜNÜN FARKINDA BİR ÜLKE OLUP ASKERİ GÜCÜ YANI SIRA TAHMİN EDEMEYECĞİMİZ GÖNÜL GÜCE SAHİPTİR.HER ŞEYİ ZAMNINDA KULLANIR TEHTİDİN ÜÇ KATINI BULUNDURUR ÜÇKATI ORANINDADA GİZLİ GÜCÜ VARDIR DAHASIDA VAR KENDİNİ KENDİ KÜLÜNDEN YENİDEN YARATIR.

  150. hamza says :

    yav iran kadar olsa bütün islam ülkeleri dünyadaki kafir devletlere ayagımızı öptürürüz ama baş rolde türkiye var ve türkiyede gidiyor kafirlerle dost oluyor türkiyenin gücü olsa ne yazar iman zayıflıgı var ve bunu en kısa sürede anlamazsa sonu iyi degil…

  151. hamza says :

    arkadaşlar onu beşi bırakında iran olası bi savaşda kafire karşı savaşı kaybetmesin hep birlikde dua edelim sıra ona gelen elbetde sıra türkiyeye de gelecek o yüzden birlik olmamız lazım bakın kafirler nasılda birbirlerini desdekliyor bizlerde bol bol uyuyok degilmi ALLAH yardımcımız olsun…

  152. Abdulkerim Işik says :

    nerede bizim bilim adamları haaa.

  153. yunus guldali says :

    iran dunyada emperyaliz ve siyonnist emperyalizim korku salan tek bagimsiz ulke allah kilicini keskin etsin ve daima muzafer etsin amin yunus guldali

  154. oğuz says :

    yunus arkadaşımıza katılıyorum iran israil in en çekindiği ülke konumunda şu an biz yapamadık bari onlar yapsında bir dur desinler şu emperyalistlere valla nükleer yapsa sevincem

  155. adalar says :

    yahuu arkadaslar nato ve abd nin körfez savaşında türkiyede bıraktığı nükleer füzelerin dışında tükiye de nükleer füze yokmu yani .? zaten iran pakistan türkiye ortak bu işte türkiye iranın nükleer proğramına karsı çıkmadı birde en çok kızdığım nokta adamlar nükleer santral kuracak aman olmaz termik sntral kuracak aman olmaz eee neyle yapacak el şahap gibi füzeyi c4 lemi yoksa küçükken mahallede patlattığımız torpillemi neymiş patlarsa biteriz zaten bitiyosun etrafında olmayan ülke yokki elektirk pahalı olur tabi japonyada fukuşima patladı ondan bile endişe duydular açın biraz gözünüzü birakın yapsınlar yapsınlarki deyil ABD İRAN kinse tutamaz türkleri hafife almayın kendinizi.

  156. salih says :

    yazıklar olsun bize artık başka ülkelerin ürettigi füzelerden bahsediyoruz.neden biz üretmiyoz üretemiyoz.yıllardır ambargo altında yaşıyan iran bile 3000 km füzeler üretti sorarım benım envanterimdeki füzenin menzili ne 300 km .koskoca türk ordusunun füze menzili 300 bumu büyük ordu yazıklar olsun bunca yıl ordunun başında genarellik yapıp orduyu bu hale sokanlara yazıklar olsun bizi yöneten siyasilere.artık uyanın dünya 3.dünya savaşına doğru gidiyor ülkeler bölünüyor.en kısa sürede kendi imkanlarımızla kendi savaş gemimizi kendi helikopterimizi kendi savaş uçağımızı,kendi füzemizi yapmazsak ortadoğuda sözü geçen dinlenen yani büyük güçlü ülke olamayız bilesiniz

EsAd için bir cevap yazın Cevabı iptal et